Nytt statistikkverktøy skal gjøre tall og fakta mer tilgjengelig. Verktøy som i dag ligger i Skoleporten blir flyttet til udir.no.
Sist endret: 26.02.2021
86 prosent av lærlingene oppnår fagbrev innen fem år etter at de starter i lære, viser tall for 2015-kullet. Lærlinger innen elektro og datateknologi har høyest gjennomføring.
Sist endret: 25.02.2021
Etableringen av den nye kompetansemodellen er godt i gang. Rapporten viser hvordan en endret forståelse av hvordan sentralt nivå kan bidra til at lokale myndigheter/skoleeiere tar ansvar for kvalitetsutviklingsarbeidet.
Sist endret: 25.02.2021
Rapporten undersøker blant annet hvordan skoleeiere og skoler i fire casekommuner har forberedt innføringen nytt læreplanverk. Gjenbruk av strategier og planer fra utviklingsarbeid går igjen, og alle framhever at det er viktig med god tid i innføringsarbeidet. Alle skolene i casekommunene mener at det har vært et godt utgangspunkt å begynne læreplanarbeidet med overordnet del.
Sist endret: 25.02.2021
Bufdir har oppdatert veilederen om hvordan barnehager, skoler og SFO kan håndtere bekymring for at ansatte har utsatt barn for vold eller seksuelle overgrep .
Sist endret: 24.02.2021
Vi ønsker å få bedre innsikt i barnehage- og skolehverdagen vinteren 2021 og gjennomfører derfor ekstra datainnsamlinger i mars.
Sist endret: 18.02.2021
I midten av februar er det 461 lærlinger og lærekandidater som er permittert som følge av koronasituasjonen. De fleste av disse går på restaurant- og matfag.
Sist endret: 18.02.2021
Skolene på det sentrale Østlandet har blitt gode på undervisning på rødt nivå, men er bekymret for konsekvensene over tid. Stadig skiftende forutsetninger er krevende for både skoleledere, lærere og elever.
Sist endret: 18.02.2021
Disse retningslinjene erstatter retningslinjene fra 04.01.2020. Retningslinjene gjelder offentlige grunnskoler og så langt de passer for frittstående grunnskoler.
Sist endret: 18.02.2021
Disse retningslinjene erstatter retningslinjene dere fikk 28.01.2020.
Sist endret: 18.02.2021