Hopp til hovedinnhold
logologo
  • Høyringar
  • Kalender
  • Presse
  • Om Udir
  • In English
    • Velg nivå

      • Barnehage
      • Grunnskole
      • Videregående
    • Spesielt for

      • Private barnehager
      • Private skoler
      • Voksenopplæring
    • Annen opplæring

      • SFO
      • Kulturskolen
      • Folkehøgskoler
    • Barnehage

      • Rammeplan og støttemateriell
      • Barnehagemiljø
      • Omsorg
      • Lek
      • Læring
    • Skole og fagopplæring

      • Læreplanverket
      • Tilpasset opplæring
      • Vurderingspraksis
      • Skolemiljø
      • Opplæring i bedrift
      • Fravær
    • Temasider

      • Barn og unge fra Ukraina
      • Minoritetsspråklige og flyktninger
      • Spesialpedagogikk
      • PP-tjenesten (PPT)
      • Samisk
      • Nasjonale minoriteter
    • Eksamen

      • Eksamen - oversikt
      • Finn eksamensoppgaver
      • Administrere eksamen
      • Forberede og ta eksamen
      • Muntlig eksamen
      • Privatisteksamen
    • Prøver

      • Prøver - oversikt
      • Nasjonale prøver
      • Kartleggingsprøver
    • Dokumentasjon

      • Vitnemål og kompetansebevis
      • Realkompetansevurdering
    • Kvalitet

      • Arbeid med kvalitet og kompetanse
      • Sikkerhet og beredskap
      • Ståstedsanalyser
      • Læremidler
      • Samarbeid med andre
    • Kompetansetilbud

      • Videreutdanning
      • Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
      • Kompetansepakker
      • Alle kompetanseutviklingstilbud
    • Digitalisering

      • Digitalisering i skolen
      • Kunstig intelligens i skolen
      • Mobiler og smartklokker i skolen
    • Tall og forskning

      • Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
      • Statistikk
      • Finn forskning og statistikk
      • Systemer for datainnsamling
      • Internasjonale studier
      • Barnehagefakta
      • Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
    • Publikasjoner

      • Vetuva
      • Spørsmål til Skole-Norge
      • Spørsmål til Barnehage-Norge
      • Utdanningsspeilet
    • Brukerundersøkelser

      • Alle brukerundersøkelser
      • Elevundersøkelsen
      • Lærlingundersøkelsen
      • Foreldreundersøkelsen i skole
      • Foreldreundersøkelsen i barnehage
      • Lærerundersøkelsen
    • Regelverkstema

      • Barnehage – oversikt regelverk
      • Opplæring – oversikt regelverk
      • Spesielt for private skoler
      • Maler
      • Personvern (GDPR)
    • Tilsyn

      • Tilsyn - oversikt
      • Melde bekymring
    • Tilskudd

      • Tilskudd – oversikt
      • Tilskuddssatser

Du er her:

  • Forside
  • Regelverk og tilsyn
  • Skole og opplæring
  • Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta)

Opplæringsforskrifta

Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa. Du finn tolkingar, rundskriv, rettleiingar og merknader kopla til dei paragrafane innhaldet gjeld.

Regelverk
01.08.2024

Innhald

Første delen – grunnskoleopplæring

  • Kapittel 1 Innhaldet i grunnskoleopplæringa
    • § 1-1 Læreplanverket
    • § 1-2 Opplæring i og på samisk
    • § 1-3 Opplæring i og på norsk teiknspråk
    • § 1-4 Opplæring i punktskrift m.m.
    • § 1-5 Forsterka opplæring i norsk
    • § 1-6 Tid til eksamen og eksamensførebuing
    • § 1-7 Fysisk aktivitet på 5. til 7. trinn
    • § 1-8 Valfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-9 Opplæring i framandspråk, fordjuping, eller arbeidslivsfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-10 Fritak frå opplæring i framandspråk, fordjuping eller arbeidslivsfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-11 Fritak frå skriveopplæring i eitt av dei norske skriftspråka
    • § 1-12 Forsering av fag
  • Kapittel 2 Leksehjelp og skolefritidsordning
    • § 2-1 Tilbod om leksehjelp
    • § 2-2 Gratis skolefritidsordning for elevar på 1. til 3. trinn
    • § 2-3 Gratis skolefritidsordning for elevar med særlege behov på 5. til 7. trinn
    • § 2-4 Redusert foreldrebetaling for skolefritidsordninga på grunn av låg inntekt
    • § 2-5 Behandling av søknader om redusert foreldrebetaling for skolefritidsordninga
  • Kapittel 3 Rådgivande røysting om skifte av hovudmål i grunnskolen og saksbehandling ved godkjenning av privat grunnskole
    • § 3-1 Kven som har rett til å røyste om skifte av hovudmål
    • § 3-2 Organisering av røystinga om skifte av hovudmål
    • § 3-3 Saksbehandlingsfrist ved søknad om godkjenning av privat grunnskole

Andre delen – vidaregåande opplæring

  • Kapittel 4 Inntak til vidaregåande opplæring
    • I. Fellesreglar
      • § 4-1 Kven som har rett til vidaregåande opplæring
      • § 4-2 Inntak til utdanningsprogram og programområde
      • § 4-3 Meir opplæring for elevar i fag som er gjennomført, men ikkje bestått
      • § 4-4 Plassar til utvekslingselevar
      • § 4-5 Lokal forskrift om inntak
      • § 4-6 Inntak til einskilde utdanningsprogram
    • II. Søknadsfrist og behandling av søknader
      • § 4-7 Krav til søknader om inntak
      • § 4-8 Kvar søknaden om inntak skal sendast
      • § 4-9 Fristar for å søkje om inntak
      • § 4-10 Avgjerd om inntak til dei samiske vidaregåande skolane
      • § 4-11 Saksbehandling ved søknader om inntak til skolar med opplæring i og på norsk teiknspråk
    • III. Vilkåra for og rekkjefølgja ved inntak til vidaregåande opplæring trinn 1 til trinn 3
      • § 4-12 Vilkår for inntak til vidaregåande trinn 1
      • § 4-13 Vilkår for inntak til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
      • § 4-14 Rekkjefølgja ved inntak til vidaregåande trinn 1 til trinn 3
      • § 4-15 Rekkjefølgja ved inntak til statlege skolar
      • § 4-16 Rekkjefølgja ved inntak til landslinjer
      • § 4-17 Opplæringsløp på skolar med opplæring i og på norsk teiknspråk
    • IV. Poengutrekning, individuell behandling og fortrinnsrett ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 1
      • § 4-18 Fordeling av plassar til vidaregåande trinn 1
      • § 4-19 Poengutrekning ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 1
      • § 4-20 Individuell behandling ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 1
      • § 4-21 Fortrinnsrett til eit særleg utdanningsprogram ved inntak til vidaregåande trinn 1
      • § 4-22 Fortrinnsrett til ein skole som er særskilt tilrettelagd ved inntak til vidaregåande trinn 1
      • § 4-23 Fortrinnsrett for søkjarar med rett til opplæring i og på norsk teiknspråk
    • V. Poengutrekning, individuell behandling og fortrinnsrett ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og trinn 3
      • § 4-24 Fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
      • § 4-25 Poengutrekning ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
      • § 4-26 Individuell behandling ved fordeling av plassar til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
      • § 4-27 Fortrinnsrett til ein skole som er særskilt tilrettelagd ved inntak til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
      • § 4-28 Fortrinnsrett for søkjarar med rett til opplæring i og på norsk teiknspråk
  • Kapittel 5 Innhaldet i den vidaregåande opplæringa
    • § 5-1 Læreplanverket og tilbodsstrukturen
    • § 5-2 Innhaldet i retten til meir opplæring
    • § 5-3 Tid til eksamen og eksamensførebuing
    • § 5-4 Opplæring i og på norsk teiknspråk
    • § 5-5 Opplæring i punktskrift m.m.
    • § 5-6 Opplæring i framandspråk
    • § 5-7 Fritak frå opplæring i framandspråk
    • § 5-8 Eksamen i framandspråk fellesfag for privatistar
    • § 5-9 Fritak frå skriveopplæring i eitt av dei norske skriftspråka
    • § 5-10 Fritak frå opplæring eller eksamen i kroppsøving
    • § 5-11 Godkjenning av tidlegare bestått opplæring
    • § 5-12 Opplæring og eksamen etter læreplanen i norsk for språklege minoritetar med kort butid i Noreg
  • Kapittel 6 Fag- og yrkesopplæringa
    • I. Kontraktar og opplæringstilbodet til dei som ikkje får læreplass
      • § 6-1 Om kontraktane
      • § 6-2 Opplæringstilbod til dei som ikkje er formidla til læreplass
      • § 6-3 Avtale om anna organisering av opplæringa
      • § 6-4 Unntak for søkjarar med nedsett funksjonsevne
    • II. Godskriving av gjennomgått opplæring eller praksis
      • § 6-5 Kven godskrivingsreglane gjeld for, og når godskrivingsreglane gjeld
      • § 6-6 Generelle reglar for godskriving av gjennomgått vidaregåande opplæring
      • § 6-7 Godskriving av vidaregåande opplæring som er gjennomgått etter innføringa av Læreplanverket for Kunnskapsløftet
      • § 6-8 Godskriving av vidaregåande opplæring som er gjennomgått før innføringa av Læreplanverket for Kunnskapsløftet
      • § 6-9 Godskriving av tidlegare læretid eller praksis
      • § 6-10 Godskriving av fag- eller sveineprøve som er bestått etter innføringa av Læreplanverket for Kunnskapsløftet
      • § 6-11 Godskriving av fag- eller sveineprøve som er bestått før innføringa av Læreplanverket for Kunnskapsløftet
      • § 6-12 Unntak frå godskrivingsreglane
    • III. Lærebedrifter
      • § 6-13 Godkjenning av lærebedrifter
      • § 6-14 Deling av ansvar mellom samarbeidande lærebedrifter
      • § 6-15 Fylkeskommunalt tilskot til lærebedrifta
      • § 6-16 Rapportering frå lærebedrifta
    • IV. Samarbeidsorgan for lærebedrifter
      • § 6-17 Samarbeidsorgan for lærebedrifter (opplæringskontor)
      • § 6-18 Krav til samarbeidsorgan for lærebedrifter
      • § 6-19 Rapportering og tap av godkjenning
    • V. Organ knytte til fag- og yrkesopplæringa
      • § 6-20 Samansetjing av samarbeidsrådet for yrkesopplæring (SRY)
      • § 6-21 Oppnemning av faglege råd
      • § 6-22 Samansetjing av yrkesopplæringsnemnder og yrkesutval
      • § 6-23 Oppgåvene til yrkesopplæringsnemnda
      • § 6-24 Samansetjing av læreplangrupper
  • Kapittel 7 Formidling til læreplass
    • § 7-1 Kven kan bli formidla til læreplass
    • § 7-2 Lokal forskrift om formidling
    • § 7-3 Krav til søknader om formidling til læreplass
    • § 7-4 Kvar søknaden om formidling til læreplass skal sendast
    • § 7-5 Fristar for søknader om formidling til læreplass
    • § 7-6 Rettar og plikter ved formidling av læreplass
  • Kapittel 8 Skyss og oppfølgingstenesta
    • § 8-1 Gratis skyss eller full skyssgodtgjersle i vidaregåande opplæring
    • § 8-2 Rabattordning som alternativ til gratis skyss, eller full skyssgodtgjersle i vidaregåande opplæring
    • § 8-3 Oppgåvene til oppfølgingstenesta

Tredje delen – fellesreglar for grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa for barn og unge

  • Kapittel 9 Individuell vurdering
    • I. Generelle reglar
      • § 9-1 Formålet med og grunnlaget for vurdering i fag
      • § 9-2 Formålet med og grunnlaget for vurdering i orden og i oppførsel
      • § 9-3 Karakterar i fag
      • § 9-4 Karakterar i orden og i oppførsel
      • § 9-5 Karakterar ved fag- og sveineprøve, praksisbrevprøve og kompetanseprøve
      • § 9-6 Samtale om utvikling
      • § 9-7 Varsling om at karakteren kan falle bort eller bli sett ned
      • § 9-8 Fråværsgrense i vidaregåande skole
      • § 9-9 System for føring av karakterar og fråvær
      • § 9-10 Dispensasjon frå reglane om individuell vurdering
    • II. Undervegsvurdering
      • § 9-11 Undervegsvurdering i fag
      • § 9-12 Undervegsvurdering i orden og i oppførsel
      • § 9-13 Halvårsvurdering i fag
      • § 9-14 Halvårsvurdering i orden og i oppførsel
    • III. Sluttvurdering
      • § 9-15 Sluttvurdering i fag
      • § 9-16 Standpunktkarakterar i fag
      • § 9-17 Standpunktkarakterar i orden og i oppførsel
    • IV. Fritak frå vurdering med karakter
      • § 9-18 Fellesreglar om fritak frå vurdering med karakter
      • § 9-19 Fritak frå vurdering med karakter for elevar som får individuelt tilrettelagd opplæring
      • § 9-20 Fritak frå vurdering med karakter for elevar som får innføringsopplæring
      • § 9-21 Fritak frå vurdering med karakter i eitt av dei norske skriftspråka
      • § 9-22 Fritak frå vurdering med karakter i framandspråk i vidaregåande opplæring
      • § 9-23 Fritak frå vurdering med karakter i kroppsøving
      • § 9-24 Fritak frå eksamen
    • V. Eksamen
      • § 9-25 Om eksamen
      • § 9-26 Ansvaret for eksamen
      • § 9-27 Oppmelding til eksamen
      • § 9-28 Eksamensformer, tidsramme og trekk av elevar til eksamen
      • § 9-29 Talet på eksamenar i grunnskolen
      • § 9-30 Talet på eksamenar på studieførebuande utdanningsprogram
      • § 9-31 Talet på eksamenar på yrkesfaglege utdanningsprogram
      • § 9-32 Førebuingsdel
      • § 9-33 Sensur av eksamenssvar
      • § 9-34 Særskild tilrettelegging av eksamen
      • § 9-35 Eksamen i utlandet for elevar og privatistar i vidaregåande opplæring
      • § 9-36 Utsett eksamen for elevar og privatistar i den vidaregåande opplæringa
      • § 9-37 Ny eksamen for elevar i den vidaregåande opplæringa
      • § 9-38 Særskild eksamen for elevar i den vidaregåande opplæringa
      • § 9-39 Bortvising frå eksamen
      • § 9-40 Annullering av eksamen på grunn av feil ved gjennomføringa
      • § 9-41 Annullering av eksamen når elevar ikkje får standpunktkarakter i faget
      • § 9-42 Annullering av eksamen på grunn av juks eller forsøk på juks
    • VI. Dokumentasjon i grunnskolen
      • § 9-43 Vitnemål i grunnskolen
      • § 9-44 Føring av fråvær i grunnskolen
      • § 9-45 Ansvar for å utferde vitnemål i grunnskolen
    • VII. Dokumentasjon i vidaregåande opplæring
      • § 9-46 Vitnemål i vidaregåande opplæring
      • § 9-47 Førstegongsvitnemål i vidaregåande opplæring
      • § 9-48 Fag- og sveinebrev og praksisbrev i vidaregåande opplæring
      • § 9-49 Særskilde reglar om dokumentasjon i yrkesfaglege utdanningsprogram for dei med store lærevanskar
      • § 9-50 Særskilde reglar om dokumentasjon for privatistar i yrkesfaglege utdanningsprogram
      • § 9-51 Kompetansebevis i vidaregåande opplæring
      • § 9-52 Føring av karakterar i fag på vitnemål og kompetansebevis i vidaregåande opplæring
      • § 9-53 Føring av fråvær i vidaregåande opplæring
      • § 9-54 Ansvar for å utferde vitnemål, fag- og sveinebrev, praksisbrev og kompetansebevis i vidaregåande opplæring
    • VIII. Særskilde reglar for fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva i vidaregåande opplæring
      • § 9-55 Organisering av fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva
      • § 9-56 Oppmelding til fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva
      • § 9-57 Krav til elevar, lærlingar og praksisbrevkandidatar som skal ta fag- eller sveineprøva eller praksisbrevprøva
      • § 9-58 Samla krav til praksis før fag- og sveineprøve for kandidatar for fagbrev på jobb
      • § 9-59 Oppnemning av prøvenemnda for fag- og sveineprøva
      • § 9-60 Innhaldet i og omfanget av fag- og sveineprøva
      • § 9-61 Gjennomføring av fag- og sveineprøva
      • § 9-62 Særskild tilrettelegging av fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva
      • § 9-63 Vurdering av fag- og sveineprøva
      • § 9-64 Utarbeiding av praksisbrevprøva og kompetanseprøva, innhaldet i prøvene og vurderinga av dei
      • § 9-65 Oppbevaring av prøvearbeid
      • § 9-66 Ny fag- eller sveineprøve, praksisbrevprøve eller kompetanseprøve
      • § 9-67 Utsett fag- eller sveineprøve, praksisbrevprøve eller kompetanseprøve
      • § 9-68 Bortvising frå fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva
      • § 9-69 Annullering av fag- og sveineprøva, praksisbrevprøva og kompetanseprøva på grunn av juks eller forsøk på juks
  • Kapittel 10 Klage på sluttvurderingar
    • § 10-1 Kva kapittelet gjeld og forholdet til forvaltningsloven
    • § 10-2 Klagefristar
    • § 10-3 Rett til grunngiving for karakteren
    • § 10-4 Klage på fastsetjing av standpunktkarakter i fag
    • § 10-5 Klage på vedtak om ikkje å fastsetje standpunktkarakter i fag
    • § 10-6 Klage på standpunktkarakter i orden og i oppførsel
    • § 10-7 Klage på karakter ved skriftleg eksamen
    • § 10-8 Klage på gjennomføringa av munnleg eksamen og eksamen som ikkje berre er skriftleg eller munnleg
    • § 10-9 Klage på fag- og sveineprøve
    • § 10-10 Klage på praksisbrevprøve og kompetanseprøve
  • Kapittel 11 Samarbeid med foreldra, skolebibliotek og saksbehandling som gjeld det fysiske skolemiljøet
    • § 11-1 Foreldremøte og foreldresamtale
    • § 11-2 Skolebibliotek
    • § 11-3 Saksbehandling som gjeld det fysiske skolemiljøet
  • Kapittel 12 Personalet i skolen
    • I. Krav til kompetanse for tilsetjing og undervisning
      • § 12-1 Krav til pedagogisk utdanning for å bli tilsett i lærarstilling
      • § 12-2 Krav for å bli tilsett i lærarstilling på 1. til 4. trinn
      • § 12-3 Krav for å bli tilsett i lærarstilling på 5. til 7. trinn
      • § 12-4 Krav om relevant kompetanse i undervisningsfaga for 1. til 7. trinn
      • § 12-5 Krav for å bli tilsett i lærarstilling på 8. til 10. trinn
      • § 12-6 Krav om relevant kompetanse i undervisningsfaga for 8. til 10. trinn
      • § 12-7 Krav for å bli tilsett i lærarstilling i fellesfag på alle utdanningsprogram, og i programfag på studieførebuande utdanningsprogram i den vidaregåande opplæringa
      • § 12-8 Krav for å bli tilsett i lærarstilling i programfag på yrkesfaglege utdanningsprogram i den vidaregåande opplæringa
      • § 12-9 Krav om relevant kompetanse i undervisningsfaga i den vidaregåande opplæringa
      • § 12-10 Krav for å bli tilsett i stilling som morsmålslærar
      • § 12-11 Krav for å bli tilsett på bakgrunn av utanlandske lærarkvalifikasjonar
      • § 12-12 Godkjenning av utanlandske lærarkvalifikasjonar
      • § 12-13 Tidlegare godkjend lærarutdanning og overgangsordningar
      • § 12-14 Stillingstitlar
    • II. Politiattest og yrkesforbod
      • § 12-15 Politiattest ved tilsetjing
      • § 12-16 Krav til politiattesten
      • § 12-17 Behandling og oppbevaring av politiattesten
      • § 12-18 Yrkesforbod
    • III. Forholdet mellom talet på lærarar og talet på elevar i grunnskolen
      • § 12-19 Forholdet mellom talet på lærarar og talet på elevar

Fjerde delen – førebuande opplæring og vidaregåande opplæring for vaksne

  • Kapittel 13 Inntak og formidling til vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 13-1 Kven som har rett til vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 13-2 Opplæringstilbodet i den vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 13-3 Søknad om inntak til vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 13-4 Behandling av søknader om vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 13-5 Realkompetansevurdering ved inntaket til vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 13-6 Formidling av vaksne til læreplass
  • Kapittel 14 Innhaldet i opplæringa for vaksne
    • § 14-1 Opplæringa i den førebuande og vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 14-2 Innhaldet i retten til meir opplæring i den vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 14-3 Opplæring i og fritak frå framandspråk i den vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 14-4 Fritak frå skriveopplæring i eitt av dei norske skriftspråka i den vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 14-5 Fritak frå opplæring i kroppsøving i den vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 14-6 Godkjenning av tidlegare bestått vidaregåande opplæring
    • § 14-7 Opplæring etter læreplanen i norsk for språklege minoritetar med kort butid i Noreg i vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 14-8 Opplæring etter læreplanen i norsk for språklege minoritetar i førebuande opplæring for vaksne
  • Kapittel 15 Individuell vurdering for vaksne
    • I. Generelle reglar
      • § 15-1 Verkeområde
      • § 15-2 Formålet med og grunnlaget for vurdering i fag og modular
      • § 15-3 Karakterar i fag og modular
      • § 15-4 Varsling om at karakteren kan falle bort
      • § 15-5 Realkompetansevurdering
      • § 15-6 System for føring av karakterar
      • § 15-7 Dispensasjon frå reglane om individuell vurdering
    • II. Undervegsvurdering
      • § 15-8 Undervegsvurdering i fag og modular
      • § 15-9 Midtvegsvurdering i fag og modular
    • III. Sluttvurdering
      • § 15-10 Sluttvurdering i fag og modular
      • § 15-11 Standpunktkarakterar i fag og modular
      • § 15-12 Modulvurdering i førebuande opplæring for vaksne
      • § 15-13 Realkompetansevurdering som sluttvurdering
    • IV. Fritak frå vurdering med karakter
      • § 15-14 Fellesreglar om fritak frå vurdering med karakter
      • § 15-15 Fritak frå vurdering med karakter og eksamen for deltakarar i førebuande opplæring for vaksne med individuelt tilrettelagd opplæring
      • § 15-16 Fritak frå vurdering med karakter i eitt av dei norske skriftspråka
    • V. Eksamen
      • § 15-17 Om eksamen
      • § 15-18 Ansvaret for eksamen
      • § 15-19 Oppmelding til eksamen
      • § 15-20 Eksamensformer, tidsramme og trekk av vaksne deltakarar til eksamen
      • § 15-21 Talet på eksamenar i førebuande og vidaregåande opplæring for vaksne
      • § 15-22 Førebuingsdel og sensur av eksamenssvar
      • § 15-23 Særskild tilrettelegging av eksamen
      • § 15-24 Utsett, ny og særskild eksamen for deltakarar i vidaregåande opplæring for vaksne
      • § 15-25 Bortvising og annullering av eksamen
    • VI. Dokumentasjon av førebuande opplæring for vaksne
      • § 15-26 Vitnemål i førebuande opplæring for vaksne
      • § 15-27 Kompetansebevis i førebuande opplæring for vaksne
      • § 15-28 Ansvar for å utferde vitnemål og kompetansebevis i førebuande opplæring for vaksne
    • VII. Dokumentasjon av vidaregåande opplæring for vaksne
      • § 15-29 Dokumentasjon i vidaregåande opplæring for vaksne
      • § 15-30 Føring av karakterar i fag og modular på vitnemål og kompetansebevis i vidaregåande opplæring for vaksne
      • § 15-31 Ansvar for å utferde vitnemål og kompetansebevis i vidaregåande opplæring for vaksne
  • Kapittel 16 Klage på sluttvurderingar for vaksne
    • § 16-1 Kva kapittelet gjeld, klagefristar og forholdet til forvaltningsloven
    • § 16-2 Rett til grunngiving for karakteren
    • § 16-3 Klage på standpunktkarakter og eksamenskarakter
    • § 16-4 Klage på fastsetjing av modulkarakter
    • § 16-5 Klage på gjennomføringa av realkompetansevurdering
  • Kapittel 17 Personalet i førebuande og vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 17-1 Krav for å bli tilsett i lærarstilling i førebuande eller vidaregåande opplæring for vaksne
    • § 17-2 Politiattest og yrkesforbod i den førebuande opplæringa for vaksne

Femte delen – forskjellige reglar

  • Kapittel 18 Ulykkesforsikring
    • § 18-1 Krav til forsikringa
    • § 18-2 Kva forsikringa skal gjelde
    • § 18-3 Når og kvar forsikringa skal gjelde
    • § 18-4 Erstatning ved varig medisinsk invaliditet eller ved død
    • § 18-5 Tilbakebetaling av utgifter til behandling
    • § 18-6 Avgrensingar i forsikringsdekninga
  • Kapittel 19 Rapportering og evaluering av opplæringsverksemda
    • § 19-1 Rapportering frå kommunen til Utdanningsdirektoratet
    • § 19-2 Opplysningar frå fylkeskommunen til Utdanningsdirektoratet
    • § 19-3 Nasjonale undersøkingar om skole- og læringsmiljøet til elevane
    • § 19-4 Nasjonale undersøkingar om arbeids- og læringsmiljøet til lærlingar, praksisbrevkandidatar og lærekandidatar
    • § 19-5 Nasjonale prøver
    • § 19-6 Kartlegging
    • § 19-7 Internasjonale undersøkingar
    • § 19-8 Fritak frå nasjonale prøver og kartleggingsprøver
    • § 19-9 Ferdigheitsprøver i svømming
  • Kapittel 20 Behandling av personopplysningar
    • § 20-1 Innhenting av opplysningar frå Folkeregisteret
    • § 20-2 Styrt tilgang til personopplysningar
    • § 20-3 Innhenting av opplysningar ved skolebyte
    • § 20-4 Innhenting av opplysningar ved overgang frå grunnskole til vidaregåande opplæring
    • § 20-5 Ikkje-anonyme skolemiljøundersøkingar
    • § 20-6 Den nasjonale databasen for vitnemål og annan dokumentasjon av oppnådd kompetanse frå vidaregåande opplæring
  • Kapittel 21 Kommunen sitt økonomiske ansvar for grunnskoleopplæringa
    • § 21-1 Definisjonar i dette kapittelet
    • § 21-2 Økonomisk ansvar for elevar som får grunnskoleopplæring utanfor bustadkommunen
    • § 21-3 Økonomisk ansvar for grunnskoleopplæringa til elevar som blir plasserte i fosterheim eller i institusjon utanfor bustadkommunen
    • § 21-4 Tvilstilfelle
  • Kapittel 22 Fylkeskommunen sin rett til refusjon og fylkeskommunen sitt økonomiske ansvar
    • § 22-1 Definisjonar i dette kapittelet
    • § 22-2 Vilkår for refusjon av vertsfylket sine utgifter til gjesteelevar og storleiken på refusjonsbeløpet
    • § 22-3 Satsar for refusjon av utgifter til opplæring i institusjonar
    • § 22-4 Utgifter til opphald for elevar med rett til opplæring i og på norsk teiknspråk
    • § 22-5 Eigendel for berbar PC

Sjette delen – sluttreglar

  • Kapittel 23 Innføringstakt og overgangsordningar
    • § 23-1 Definisjonar i dette kapittelet
    • § 23-2 Innføringstakt for Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020
    • § 23-3 Eksamen
    • § 23-4 Fag- og sveineprøve
    • § 23-5 Dokumentasjon
    • § 23-6 Innføringstakt for modulstrukturerte læreplanar i den førebuande og vidaregåande opplæringa for vaksne
    • § 23-7 Overgangsordning for deltakarar i forsøk med førebuande vaksenopplæring og modulstrukturert fag- og yrkesopplæring for vaksne
    • § 23-8 Overgangsordning for deltakarar i opplæringa for vaksne som følgjer Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020
    • § 23-9 Overgangsregel for forskrift om hovudmål på kvar skole
  • Kapittel 24 Iverksetjing og oppheving
    • § 24-1 Iverksetjing og oppheving

Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta) vedlegg 1 – utrekningsnøkkel for refusjon etter § 22-2 tredje ledd

  • Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta) vedlegg 1 – utrekningsnøkkel for refusjon etter § 22-2 tredje ledd

Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta) vedlegg 2 – utrekningsnøkkel for å rekne ut satsane etter § 22-3 første ledd

  • Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta) vedlegg 2 – utrekningsnøkkel for å rekne ut satsane etter § 22-3 første ledd
Neste side

Tilhøyrande lov

Opplæringslova

Til toppen
  • Kontakt
  • Tlf: 23 30 12 00
  • Nyhetsvarsel
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring