Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter vg1 studieførebuande utdanningsprogram

  • utforske
    ei sjølvvald naturfagleg problemstilling, presentere
    funn og argumentere for val av metodar
  • risikovurdere eigne forsøk og handtere avfallet frå desse på ein forsvarleg måte
  • drøfte
    korleis utvikling av naturvitskaplege hypotesar, modellar og teoriar bidreg til at vi kan forstå
    og forklare verda
  • vurdere
    og lage program som modellerer naturfaglege fenomen
  • utforske
    og beskrive
    nokre sentrale bølgjefenomen
  • forklare hovudprinsippa for trådlaus kommunikasjon og gi døme på kva slik teknologi blir brukt til
  • utforske
    og beskrive
    elektromagnetisk og ioniserande stråling, og vurdere
    informasjon om stråling og helseeffektar av ulike strålingstypar
  • beskrive
    big bang-teorien om korleis universet har oppstått og utvikla seg, og gjere greie for
    observasjonar som støttar denne teorien
  • utforske
    og gjere greie for
    samanhengar mellom kjemiske bindingar og eigenskapar til ulike stoff
  • utforske
    eigenskapar og reaksjonar til nokre organiske og uorganiske karbonsamband, gi døme på korleis dei blir anvende, og gjere greie for
    kva betydning karbonet har for livet på jorda
  • gjere greie for
    korleis nokre miljøgifter kan bli akkumulerte i næringskjeder, og vurdere
    tiltak for å ta vare på helse og miljø
  • gjere greie for
    funksjonane til nokre næringsstoff og diskutere kvifor eit variert kosthald er viktig i eit helse- og berekraftsperspektiv
  • drøfte
    aktuelle helse- og livsstilsspørsmål og vurdere
    kor pålitelig informasjon frå ulike kjelder er
  • beskrive
    DNA og korleis eigenskapar blir arva, og gjere greie for
    korleis arv er ein føresetnad for evolusjon
  • gjere greie for
    korleis klimaendringar påverkar evolusjon, utbreiing av artar og biologisk mangfald
  • gi døme på bruk av bioteknologi og drøfte
    etiske spørsmål knytte til bioteknologi

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering