Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter 7. trinn

  • stille spørsmål og lage hypotesar om naturfaglege fenomen, identifisere variablar og samle data for å finne svar
  • skilje mellom observasjonar og slutningar, organisere data,
    bruke
    årsak–verknad-argument, trekkje slutningar,
    vurdere
    feilkjelder og
    presentere
    funn
  • bruke
    og
    vurdere
    modellar som representerer fenomen ein ikkje kan observere direkte, og
    gjere greie for
    kvifor det blir brukt modellar i naturfag
  • lese og
    forstå
    faremerking og
    reflektere
    over formålet med desse
  • gi døme på korleis naturvitskapleg kunnskap er utvikla og utviklar seg
  • gi døme på korleis tradisjonell kunnskap har bidrege og bidreg til naturvitskapleg kunnskap
  • utforske
    , lage og programmere teknologiske system som består av delar som verkar saman
  • designe og lage eit produkt basert på brukarbehov
  • reflektere
    over korleis teknologi kan løyse utfordringar, skape moglegheiter og føre til nye dilemma
  • utforske
    faseovergangar og kjemiske reaksjonar og
    beskrive
    kva som kjenneteiknar dei
  • bruke
    partikkelmodellen til å forklare faseovergangar og eigenskapane til faste stoff, væsker og gassar
  • utforske
    elektriske og magnetiske krefter gjennom forsøk og samtale om korleis vi utnyttar elektrisk energi i dagleglivet
  • gjere greie for
    korleis organismar kan delast inn i hovudgrupper, og gi døme på særtrekka til ulike organismar
  • gjere greie for
    betydninga av biologisk mangfald og
    gjennomføre
    tiltak for å bevare det biologiske mangfaldet i nærmiljøet
  • foreslå tiltak for å bevare det biologiske mangfaldet i nordområda og gi døme på betydninga av tradisjonell kunnskap i naturforvaltning
  • utforske
    og
    beskrive
    ulike næringsnett og
    bruke
    dette til å diskutere samspel i naturen
  • beskrive
    og visualisere korleis døgn, månefasar og årstider oppstår, og samtale om korleis dette påverkar livet på jorda
  • gjere greie for
    føresetnadene jorda har for liv, og
    samanlikne
    med andre himmellekamar i universet
  • gjere greie for
    korleis det geologiske kretsløpet, platetektonikk og ytre krefter er med på å forme og endre ulike landskap
  • gjere greie for
    fysiske og psykiske forandringar i puberteten og samtale om korleis dette kan påverke kjensler, handlingar og seksualitet
  • gjere greie for
    nokre av organsystema i kroppen og
    beskrive
    korleis systema verkar saman

Undervegsvurdering