Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter 7. trinn

  • stille spørsmål og lage hypotesar om naturfaglege fenomen, identifisere variablar og samle data for å finne svar
  • skilje mellom observasjonar og slutningar, organisere data, bruke årsak–verknad-argument, trekkje slutningar, vurdere feilkjelder og presentere funn
  • bruke og vurdere modellar som representerer fenomen ein ikkje kan observere direkte, og gjere greie for kvifor det blir brukt modellar i naturfag
  • lese og forstå faremerking og reflektere over formålet med desse
  • gi døme på korleis naturvitskapleg kunnskap er utvikla og utviklar seg
  • gi døme på korleis tradisjonell kunnskap har bidrege og bidreg til naturvitskapleg kunnskap
  • utforske, lage og programmere teknologiske system som består av delar som verkar saman
  • designe og lage eit produkt basert på brukarbehov
  • reflektere over korleis teknologi kan løyse utfordringar, skape moglegheiter og føre til nye dilemma
  • utforske faseovergangar og kjemiske reaksjonar og beskrive kva som kjenneteiknar dei
  • bruke partikkelmodellen til å forklare faseovergangar og eigenskapane til faste stoff, væsker og gassar
  • utforske elektriske og magnetiske krefter gjennom forsøk og samtale om korleis vi utnyttar elektrisk energi i dagleglivet
  • gjere greie for korleis organismar kan delast inn i hovudgrupper, og gi døme på særtrekka til ulike organismar
  • gjere greie for betydninga av biologisk mangfald og gjennomføre tiltak for å bevare det biologiske mangfaldet i nærmiljøet
  • foreslå tiltak for å bevare det biologiske mangfaldet i nordområda og gi døme på betydninga av tradisjonell kunnskap i naturforvaltning
  • utforske og beskrive ulike næringsnett og bruke dette til å diskutere samspel i naturen
  • beskrive og visualisere korleis døgn, månefasar og årstider oppstår, og samtale om korleis dette påverkar livet på jorda
  • gjere greie for føresetnadene jorda har for liv, og samanlikne med andre himmellekamar i universet
  • gjere greie for korleis det geologiske kretsløpet, platetektonikk og ytre krefter er med på å forme og endre ulike landskap
  • gjere greie for fysiske og psykiske forandringar i puberteten og samtale om korleis dette kan påverke kjensler, handlingar og seksualitet
  • gjere greie for nokre av organsystema i kroppen og beskrive korleis systema verkar saman

Undervegsvurdering