Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter 10. trinn

  • stille spørsmål og lage hypotesar om naturfaglege fenomen, identifisere avhengige og uavhengige variablar og samle data for å finne svar
  • analysere
    og bruke
    innsamla data til å lage forklaringar, drøfte
    forklaringane i lys av relevant teori og vurdere
    kvaliteten på eigne og andre sine utforskingar
  • bruke
    og lage modellar for å føreseie eller beskrive
    naturfaglege prosessar og system og gjere greie for
    kva styrkar og avgrensingar modellane har
  • delta i risikovurderingar knytte til forsøk og følgje sikkerheitstiltaka
  • gi døme på dagsaktuell forsking og drøfte
    korleis ny kunnskap blir generert gjennom samarbeid og kritisk tilnærming til eksisterande kunnskap
  • utforske
    , forstå
    og lage teknologiske system som består av ein sendar og ein mottakar
  • bruke
    programmering til å utforske
    naturfaglege fenomen
  • utforske
    kjemiske reaksjonar, forklare massebevaring og gjere greie for
    betydningar av nokre forbrenningsreaksjonar
  • bruke
    atommodellar og periodesystemet til å gjere greie for
    eigenskapar til grunnstoff og kjemiske samband
  • beskrive
    drivhuseffekten og gjere greie for
    faktorar som kan vere årsak til globale klimaendringar
  • gjere greie for
    energibevaring og energikvalitet og utforske
    ulike måtar å omdanne, transportere og lagre energi på
  • drøfte
    korleis energiproduksjon og energibruk kan påverke miljøet lokalt og globalt
  • beskrive
    korleis forskarar har kome fram til evolusjonsteorien og bruke
    denne til å forklare utvikling av biologisk mangfald
  • samanlikne
    celler hos ulike organismar og beskrive
    samanhengar mellom oppbygging og funksjon
  • utforske
    samanhengar mellom abiotiske og biotiske faktorar i eit økosystem og diskutere korleis energi og materie blir omdanna i kretsløp
  • gi døme på og drøfte
    aktuelle dilemma knytte til utnytting av naturressursar og tap av biologisk mangfald
  • gi døme på den tradisjonelle kunnskapen samane har om naturen, og diskutere korleis denne kunnskapen kan bidra til berekraftig forvalting av naturen
  • gjere greie for
    korleis fotosyntese og celleanding gir energi til alt levande gjennom karbonkretsløpet
  • bruke
    platetektonikkteorien til å forklare utviklinga til jorda over tid og gi døme på observasjonar som støttar teorien
  • drøfte
    spørsmål knytte til seksuell og reproduktiv helse
  • samanlikne
    nervesystemet og hormonsystemet og beskrive
    korleis rusmiddel, legemiddel, miljøgifter og doping påverkar signalsystema
  • beskrive
    immunforsvaret til kroppen og korleis vaksinar verkar, og gjere greie for
    kva vaksinar betyr for folkehelsa

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering