Naturfag (NAT01‑04)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter 4. trinn

  • undre seg, stille spørsmål og lage hypotesar og
    utforske
    desse for å finne svar
  • bruke
    tabellar og figurar til å organisere data, lage forklaringar baserte på data og
    presentere
    funn
  • samanlikne
    modellar med observasjonar og samtale om kvifor vi bruker modellar i naturfag
  • utforske
    teknologiske system som er sette saman av ulike delar, og
    beskrive
    korleis delane fungerer og verkar saman
  • designe og lage eit produkt basert på ein kravspesifikasjon
  • utforske
    og
    beskrive
    korleis nokre stoff kan endre seg når dei blir blanda med andre stoff
  • utforske
    storleikar som lar seg observere, som fart og temperatur, og knyte dei til energi
  • samtale om kva energi er, og
    utforske
    ulike energikjeder
  • utforske
    eit naturområde og
    drøfte
    berekraftig bruk av området
  • utforske
    og
    samanlikne
    korleis ulike dyre- og planteartar har tilpassa seg miljø og levestader, og
    drøfte
    kvifor nokre artar døyr ut
  • delta i hausting og bruk av naturressursar og
    drøfte
    korleis naturressursar kan bli brukte på ein berekraftig måte
  • gi døme på god dyrevelferd og
    reflektere
    over korleis ein kan vareta behova til dyr
  • utforske
    og
    beskrive
    kretsløpet til vatnet og
    gjere greie for
    kvifor vatn er viktig for livet på jorda
  • samtale om kva fysisk og psykisk helse er og
    drøfte
    korleis livsstil og trivnad påverkar helse
  • samtale om likskapar og ulikskapar mellom kjønna, om kjønnsidentitet og om korleis mennesket reproduserer seg
  • beskrive
    korleis musklar og skjelett fungerer, og knyte dette til bevegelse
  • beskrive
    funksjonar i det ytre forsvaret til kroppen og samtale om korleis dette vernar mot sjukdom

Undervegsvurdering