Læreplan i norsk (NOR1-05)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Kompetansemål etter Vg3 – studieførebuande utdanningsprogram

Munnleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lytte til, systematisere og samanfatte informasjonen i munnlege tekstar og reflektere over innhaldet
  • lytte til og vurdere argumentasjonen i munnlege tekstar i ulike medium og ta stilling til innhaldet og føremålet
  • drøfte norskfaglege og tverrfaglege emne ved hjelp av fagterminologi og heilskapleg argumentasjon
  • bruke retoriske og digitale ferdigheiter til å produsere og framføre samansette tekstar
  • setje saman og framføre eit avgrensa litterært program

Skriftleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • orientere seg i store mengder tekst av ulik kompleksitet og velje ut, samanfatte og vurdere relevant informasjon
  • lese eit utval av samtidstekstar på nynorsk og bokmål og drøfte desse tekstane språkleg og tematisk i forhold til vår tid
  • bruke kunnskap om tekst, sjanger, medium og språklege verkemiddel til å planleggje, utforme og bearbeide eigne tekstar med klart føremål, god struktur og sakleg argumentasjon
  • uttrykkje seg med eit presist og nyansert ordforråd og meistre språklege formkrav
  • skrive kreative, informative og resonnerande tekstar, litterære tolkingar og retoriske analysar på hovudmål og sidemål med utgangspunkt i norskfaglege tekstar
  • bruke kjelder på ein kritisk og etterprøvbar måte og meistre digital kjeldetilvising

Språk, litteratur og kultur

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • gjere greie for særtrekk ved eit utval av norske talemålsvariantar og reflektere over forhold som kan påverke utviklinga av talemål
  • gjere greie for norsk språkdebatt og språkpolitikk frå år 1900 til i dag
  • gjere greie for trekk ved samisk språk og kultur og konsekvensar av norsk språk- og fornorskingspolitikk
  • gjere greie for nokre sentrale likskapar og skilnader mellom dei nordiske språka
  • presentere eit utval av omsette og originale nordiske tekstar
  • tolke og vurdere komplekse samansette tekstar
  • analysere, tolke og samanlikne eit utval av sentrale norske og nokre internasjonale tekstar frå ulike litterære tradisjonar frå romantikken til i dag, og setje dei inn i ein kulturhistorisk samanheng
  • bruke omgrep frå retorikken for å analysere og vurdere ulike typar sakprosatekstar
  • gjennomføre ei sjølvvald og utforskande fordjupingsoppgåve med språkleg, litterært eller anna norskfagleg emne, og velje kommunikasjonsverktøy ut frå faglege behov

Side 12 Av 14

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!