Læreplan i norsk (NOR1-05)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Kompetansemål etter påbygging til generell studiekompetanse – yrkesfaglege utdanningsprogram

Munnleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lytte til, vurdere og gje rettleiande tilbakemelding på munnlege presentasjonar hos andre
  • bruke kunnskap om retoriske appellformer i diskusjonar og presentasjonar
  • presentere norskfaglege emne og drøfte det framlagde stoffet
  • formidle faginnhald presist og bruke digitale medium og verktøy i formidlinga
  • lytte til, systematisere og samanfatte informasjonen i munnlege tekstar og reflektere over innhaldet
  • lytte til og vurdere argumentasjonen i munnlege tekstar i ulike medium og ta stilling til innhaldet og føremålet
  • drøfte norskfaglege og tverrfaglege emne ved hjelp av fagterminologi og heilskapleg argumentasjon
  • bruke retoriske og digitale ferdigheiter til å produsere og framføre samansette tekstar
  • setje saman og framføre eit avgrensa litterært program

Skriftleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lese og analysere tekstar på nynorsk og bokmål i ulike sjangrar, og ta stilling til spørsmål tekstane tek opp, og verdiar dei representerer
  • lese og analysere nokre sentrale tekstar på svensk og dansk
  • skrive tekstar med klart føremål og god struktur og samanheng
  • uttrykkje seg med eit variert ordforråd og meistre språklege formkrav
  • skrive kreative, informative og argumenterande tekstar, utgreiingar, litterære tolkingar, drøftingar og andre resonnerande tekstar på hovudmål og sidemål
  • orientere seg i store mengder tekst av ulik kompleksitet og velje ut, samanfatte og vurdere relevant informasjon
  • lese eit utval av samtidstekstar på nynorsk og bokmål og drøfte desse tekstane språkleg og tematisk i forhold til vår tid
  • bruke kunnskap om tekst, sjanger, medium og språklege verkemiddel til å planleggje, utforme og bearbeide eigne tekstar med klart føremål, god struktur og sakleg argumentasjon
  • uttrykkje seg med eit presist og nyansert ordforråd og meistre språklege formkrav
  • skrive kreative, informative og resonnerande tekstar, litterære tolkingar og retoriske analysar på hovudmål og sidemål med utgangspunkt i norskfaglege tekstar
  • bruke kjelder på ein kritisk og etterprøvbar måte og meistre digital kjeldetilvising

Språk, litteratur og kultur

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • gjere greie for nokre sentrale likskapar og skilnader mellom norrønt og moderne norsk språk
  • gjere greie for norsk språkdebatt og språkpolitikk på 1800-talet
  • forklare argumentasjonen i sakprosatekstar ved å bruke kunnskap om retorikk
  • analysere innhaldet og vurdere bruken av verkemiddel i tekstar som er henta frå digitale medium
  • samanlikne forteljemåtar og verdiar i eit utval av samtidstekstar med forteljemåtar og verdiar i mytar og folkedikting
  • gjere greie for korleis ulike førestellingar om det norske kjem til uttrykk i sentrale tekstar frå slutten av 1700-talet til 1870-åra og i eit utval av samtidstekstar
  • lese eit utval av sentrale norske og nokre europeiske tekstar frå mellomalderen til og med romantikken, setje dei inn i ein kulturhistorisk samanheng og kommentere form og innhald
  • referere til og vurdere kjelder i aktuelle faglege situasjonar
  • gjere greie for særtrekk ved eit utval av norske talemålsvariantar og reflektere over forhold som kan påverke utviklinga av talemål
  • gjere greie for norsk språkdebatt og språkpolitikk frå år 1900 til i dag
  • gjere greie for trekk ved samisk språk og kultur og konsekvensar av norsk språk- og fornorskingspolitikk
  • gjere greie for nokre sentrale likskapar og skilnader mellom dei nordiske språka
  • presentere eit utval av omsette og originale nordiske tekstar
  • tolke og vurdere komplekse samansette tekstar
  • analysere, tolke og samanlikne eit utval av sentrale norske og nokre internasjonale tekstar frå ulike litterære tradisjonar frå romantikken til i dag, og setje dei inn i ein kulturhistorisk samanheng
  • bruke omgrep frå retorikken for å analysere og vurdere ulike typar sakprosatekstar
  • gjennomføre ei sjølvvald og utforskande fordjupingsoppgåve med språkleg, litterært eller anna norskfagleg emne, og velje kommunikasjonsverktøy ut frå faglege behov

Side 13 Av 14

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!