Læreplan i norsk (NOR1-05)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Kompetansemål etter Vg2 – studieførebuande utdanningsprogram

Munnleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lytte til, vurdere og gje rettleiande tilbakemelding på munnlege presentasjonar hos andre
  • bruke kunnskap om retoriske appellformer i diskusjonar og presentasjonar
  • presentere norskfaglege emne og drøfte det framlagde stoffet
  • formidle faginnhald presist og bruke digitale medium og verktøy i formidlinga

Skriftleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lese og analysere tekstar på nynorsk og bokmål i ulike sjangrar, og ta stilling til spørsmål tekstane tek opp, og verdiar dei representerer
  • lese og analysere nokre sentrale tekstar på svensk og dansk
  • skrive tekstar med klart føremål og god struktur og samanheng
  • uttrykkje seg med eit variert ordforråd og meistre språklege formkrav
  • skrive kreative, informative og argumenterande tekstar, utgreiingar, litterære tolkingar, drøftingar og andre resonnerande tekstar på hovudmål og sidemål

Språk, litteratur og kultur

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • gjere greie for nokre sentrale likskapar og skilnader mellom norrønt og moderne norsk språk
  • gjere greie for norsk språkdebatt og språkpolitikk på 1800-talet
  • forklare argumentasjonen i sakprosatekstar ved å bruke kunnskap om retorikk
  • analysere innhaldet og vurdere bruken av verkemiddel i tekstar som er henta frå digitale medium
  • samanlikne forteljemåtar og verdiar i eit utval av samtidstekstar med forteljemåtar og verdiar i mytar og folkedikting
  • gjere greie for korleis ulike førestellingar om det norske kjem til uttrykk i sentrale tekstar frå slutten av 1700-talet til 1870-åra og i eit utval av samtidstekstar
  • lese eit utval av sentrale norske og nokre europeiske tekstar frå mellomalderen til og med romantikken, setje dei inn i ein kulturhistorisk samanheng og kommentere form og innhald
  • referere til og vurdere kjelder i aktuelle faglege situasjonar

Side 11 Av 14

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!