Kompetansemål og vurderingSamfunnsfag (SAF01‑04)

Samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter 7. trinn

  • gjennomføre
    ei samfunnsfagleg undersøking og
    presentere
    resultata ved hjelp av eigna digitale verktøy
  • presentere
    ei aktuell nyheitssak og
    reflektere
    over forskjellar mellom fakta, meiningar og kommersiell bodskap i mediebiletet
  • samanlikne
    korleis ulike kjelder kan gi ulik informasjon om same tema, og
    reflektere
    over korleis kjelder kan brukast til å påverke og fremje bestemte syn
  • utforske
    korleis menneske i fortida livnærte seg, og samtale om korleis sentrale endringar i livsgrunnlag og teknologi har påverka og påverkar demografi, levekår og busetjingsmønster
  • beskrive
    geografiske hovudtrekk i ulike delar av verda og
    reflektere
    over korleis desse hovudtrekka påverkar menneska som bur der
  • reflektere
    over kvifor konfliktar oppstår, og
    drøfte
    korleis den enkelte og samfunn kan handtere konfliktar
  • utforske
    ulike sider ved mangfald i Noreg og
    reflektere
    over menneska sine behov for å vere seg sjølve og for å høyre til i fellesskap
  • drøfte
    kva likeverd og likestilling har å seie for eit demokrati, og
    utvikle
    forslag til korleis ein kan motarbeide fordommar, rasisme og diskriminering
  • samtale om menneske- og likeverd og
    samanlikne
    korleis menneskerettane er blitt og blir varetekne i ulike land
  • utforske
    hovudtrekk ved historia til samane og dei nasjonale minoritetane i Noreg og
    presentere
    rettar samane og dei nasjonale minoritetane i Noreg har i dag
  • reflektere
    over korleis kommersiell påverknad kan verke inn på forbruk, personleg økonomi og sjølvbilete
  • utforske
    og
    presentere
    ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og
    utvikle
    forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra
  • reflektere
    over korleis ein sjølv og andre deltek i digital samhandling, og
    drøfte
    kva det vil seie å
    bruke
    dømmekraft sett i lys av reglar, normer og grenser
  • reflektere
    over variasjonar i identitetar, seksuell orientering og kjønnsuttrykk, og eigne og andre sine grenser knytte til kjensler, kropp, kjønn og seksualitet og
    drøfte
    kva ein kan gjere om grenser blir brotne
  • beskrive
    sentrale hendingar som har ført fram til det demokratiet vi har i Noreg i dag og
    samanlikne
    korleis enkeltmenneske har høve til å påverke i ulike styresett
  • gi døme på kva lover, reglar og normer er og kva slags funksjon dei har i samfunn, og
    reflektere
    over konsekvensar av å bryte dei
  • reflektere
    over korleis møte mellom menneske har bidrege til å endre korleis menneske har tenkt og ulike samfunn har vore organiserte