Vg2 informasjonsteknologi (ITK02‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter brukerstøtte

  • gjøre rede for og anvende etiske retningslinjer og relevant lovverk i eget arbeid
  • utøve brukerstøtte og veilede i relevant programvare
  • kartlegge behovet for og utvikle veiledninger for brukere og kunder
  • utvikle kursmateriell og gjennomføre kurs i relevante IT-systemer tilpasset en målgruppe
  • bruke og tilpasse kommunikasjonsform og fagterminologi i møte med brukere, kunder og fagmiljø
  • feilsøke og rette feil ved hjelp av feilsøkingsstrategier og relevante rammeverk
  • beskrive og bruke rammeverk for kvalitetssikring av IT-drift
  • beskrive og anvende ulike metoder for å håndtere krevende situasjoner i kontakt med brukere og kunder
  • reflektere over og gjøre rede for hvordan intelligente systemer påvirker bransjen og samfunnet
  • bruke og administrere samhandlingsverktøy som effektiviserer samarbeid og deling av informasjon
  • drøfte hvilke krav og forventninger som stilles til et likeverdig og inkluderende yrkesfellesskap, og beskrive hvilke plikter og rettigheter arbeidsgiver og arbeidstaker har i arbeidslivet

Underveisvurdering

Standpunktvurdering