Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- eigna strategiar i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- eigna digitale ressursar og andre hjelpemiddel i språklæring, tekstskaping og samhandling
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- mønster for uttale i kommunikasjon
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- til,
Å lytte vil seie å sanse, oppfatte og gi meining til noko som blir uttrykt auditivt, visuelt eller taktilt i munnleg samhandling med andre, anten i direkte kommunikasjon eller gjennom digitale medium.
ogÅ forstå er å oppfatte meininga med noko, skjøne kva som blir kommunisert eller korleis noko heng saman.
fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonarÅ bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- uttrykkje seg nyansert og presist med flyt og samanheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturar tilpassa formål, mottakar og situasjon
- argumentasjonen til andre og
Å gjere greie for noko er å gi ei fagleg grunngitt forklaring av eit saksforhold, ei problemstilling eller noko vi skal undersøke eller gjennomføre.
og følgje opp innspel frå andre i samtalar og diskusjonar om yrkesrelevante emneÅ bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- kunnskap om samanhengar mellom engelsk og andre språk eleven kjenner til i eiga språklæring
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- kunnskap om grammatikk og tekststruktur i arbeid med eigne munnlege og skriftlege tekstar
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- lese, diskutere ogover innhald og verkemiddel i ulike typar tekstar, inkludert sjølvvalde tekstar
Å reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit saksforhold, praktiske aktivitetar eller eiga læring. Refleksjon inneber å prøve ut eigne tankar og haldningar for å utvikle betre innsikt og forståing.
- lese og samanfatte fagleg innhald frå engelskspråkleg dokumentasjon
- lese ogulike sakprosatekstar om same emne frå forskjellige kjelder og kritisk
Å samanlikne er å undersøke likskapar og skilnader mellom to eller fleire forhold.
kor pålitelege kjeldene erÅ vurdere er å vurdere ulike sider ved eit saksforhold eller synspunkt. Det kan òg omfatte å bedømekvaliteten ved eit produkt eller ein prosess. Ei vurdering resulterer ofte i ei avgjerd, ei bedøming eller ein konklusjon.
- ulike kjelder på ein kritisk, formålstenleg og etterretteleg måte
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- skape yrkesrelevante tekstar med struktur og samanheng som beskriv og dokumenterer eige arbeid tilpassa formål, mottakar og situasjon
- og arbeide vidare med eigne tekstar ut frå faglege kriterium og kunnskap om språk
Å vurdere er å vurdere ulike sider ved eit saksforhold eller synspunkt. Det kan òg omfatte å bedømekvaliteten ved eit produkt eller ein prosess. Ei vurdering resulterer ofte i ei avgjerd, ei bedøming eller ein konklusjon.
- sentrale trekk ved framveksten av engelsk som arbeidsspråk
Å beskrive er å skildre eller gi att ei oppleving, ein situasjon, ein arbeidsprosess eller eit fagleg emne. Å beskrive noko kan òg vere å bruke relevante fagomgrep for å systematisere kunnskap om emnet.
- og
Å utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I nokre tilfelle betyr det å undersøke ulike sider av ei sak gjennom open og kritisk drøfting. Å utforske kan òg bety å teste eller prøve ut og evaluere arbeidsmetodar, produkt eller utstyr.
over mangfald og samfunnsforhold i den engelskspråklege verda ut frå historiske samanhengarÅ reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit saksforhold, praktiske aktivitetar eller eiga læring. Refleksjon inneber å prøve ut eigne tankar og haldningar for å utvikle betre innsikt og forståing.
- diskutere ogover form, innhald og verkemiddel i engelskspråklege kulturelle uttrykksformer frå ulike medium, inkludert musikk, film og spel
Å reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit saksforhold, praktiske aktivitetar eller eiga læring. Refleksjon inneber å prøve ut eigne tankar og haldningar for å utvikle betre innsikt og forståing.
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram når dei kommuniserer og samhandlar nyansert og presist med flyt og samanheng munnleg og skriftleg, tilpassa formål, mottakar og situasjon. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei skaper ulike typar tekstar, og når dei bruker kjelder på ein kritisk, formålstenleg og etterretteleg måte.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle leseferdigheiter, skriveferdigheiter og munnlege og digitale ferdigheiter i faget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i engelsk ved avslutninga av opplæringa etter vg1 yrkesfaglege utdanningsprogram. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at elevane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje éin standpunktkarakter i engelsk basert på den samla kompetansen til eleven i faget.