Drama og rytmikk (MUS03‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter 4. trinn

  • utforske
    og
    beskrive
    noen dramatiske grunnelementer
  • dramatisere enkle handlingsforløp alene og sammen med andre
  • utforske
    og
    sammenligne
    digitale verktøy og
    bruke
    dem i dramatiske uttrykksformer og rytmiske prosesser
  • improvisere ulike former for bevegelse til ulike rytmer og aktiviteter
  • utvikle
    og
    presentere
    kreativ bruk av tegnspråk, tegnspråkpoesi, visualisert sang og rytmeinstrumenter i enkle samspill
  • utvikle
    og
    bruke
    enkle kostymer og rekvisitter
  • utforske
    og
    sammenligne
    ulike former for kulisser
  • utforske
    og
    sammenligne
    ulike sjangre og virkemidler i tegnspråkpoesi fra både Norge og andre land
  • analysere
    og
    drøfte
    norske, samiske og andre kulturers uttrykksformer
  • drøfte
    bruksområder for instrumenter og
    bruke
    grunnleggende fagbegreper knyttet til temaet

Underveisvurdering