Kompetansemål og vurderingEngelsk (ENG01‑04)

Sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter 2. trinn

  • bruke
    digitale ressurser for å oppleve språket via autentiske språkmodeller og samtalepartnere
  • lytte
    til og gjenkjenne språklyder og stavelser i ord
  • koble språklyder til bokstaver og stavemønstre og trekke bokstavlyder sammen til ord
  • lytte
    til og
    utforske
    det engelske alfabetet og uttalemønstre i lek- og sangaktiviteter
  • oppdage høyfrekvente ord og fraser i ulike type tekster
  • stille og svare på enkle spørsmål, følge enkle instruksjoner og
    bruke
    noen høflighetsuttrykk
  • delta i innøvde dialoger og spontane samtaler om egne behov og følelser, dagligliv og interesser
  • oppdage ord som er felles for engelsk og andre språk eleven kjenner til
  • lytte
    til, lese og samtale om innhold i enkle tekster, inkludert billedbøker
  • lese og eksperimentere med å skrive kjente ord, fraser og enkle setninger
  • tilegne seg ord og kulturell kunnskap gjennom engelskspråklig barnelitteratur og barnekultur

Underveisvurdering