April 2022: Rapportering til Kunnskapsdepartementet om koronasituasjonen våren 2022 – skolens arbeid med fagfornyelsen

Svar til Kunnskapsdepartementet på oppdragsbrev 2022-013

Litteraturliste

Aakernes, N., Andresen, S., Bergene, A.C., Dahlback, J., Høst, H. Johannessen, H.S., Skålholt, A., Hagen, A. og Vagle, I. (2022): Første underveisrapport fra evalueringen avfagfornyelsen yrkesfag. NIFU, FAFO og OsloMet. Planlagt publisering april 2022

Arbeidsgruppen for skolen etter koronapandemien (2021): Skolen etter koronapandemien. Et løft for trivsel og læring

Bergene, A.C., Vika, K.S., Steine, F.S., Denisova, E., og Østby, M.N. (2021a): Spørsmål til Skole-Norge Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2021. NIFU 2021:11

Bergene, A.C., Vika, K.S., Denisova, E., Steine, F.S., Vennerød- Diesen, F. (2021b): Spørsmål til Skole-Norge Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2021. NIFU 2021:25

Caspersen, J., Hermstad, I.H., Hybertsen, I.D., Lynnebakke, B., Vika, K.S., Smedsrud, J., Wendelborg, C., og Federici, R.A. (2021) Koronapandemien i grunnskolen - håndtering og konsekvenser. Trondheim/Oslo: NTNU Samfunnsforskning/NIFU

Dumont, H. og D. Istance (2010) «Analyzing and designing learning environments for the 21st century». I H. Dumont, D. Istance og F. Benavides (red.) The Nature of Learning. Using research to inspire practice. OECD Publishing.

Federici, R.A., Helleve, A., Midthassel, U.V, Bergene, A.C og Alne, R. (2021): Et lag rundt eleven Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole – en oppfølgingsstudie. NIFU, FHI og Lærlingsmiljøsenteret. NIFU rapport 2021:23

Månedlig rapportering fra Udir til KD: Januar 2022: Smitteverntiltak i barnehager og skoler – månedlig rapport om status og konsekvenser (udir.no)

Månedlig rapportering fra Udir til KD: Februar 2022: Smitteverntiltak i barnehager og skoler – månedlig rapport om status og konsekvenser (udir.no)