Lyddesign (MOK05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter lyddesign
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjennomførelydproduksjonar i ulike sjangrar og tilpasse dei til ulike medium
Å gjennomføre er å setje i verk, utføre og fullføre, for eksempel ei oppgåve, ei undersøking eller eit planlagt arbeid.
- brukeverktøy og programvare for opptak, redigering, miksing og mastring av lyd
Å bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- anvende fagterminologi i beskriving og vurdering av eigne og andre sine lydproduksjonar
- vurdereog anvende ulike forteljeteknikkar og auditive verkemiddel for å forsterke ein bodskap
Å vurdere er å vurdere ulike sider ved eit saksforhold eller synspunkt. Det kan òg omfatte å bedømekvaliteten ved eit produkt eller ein prosess. Ei vurdering resulterer ofte i ei avgjerd, ei bedøming eller ein konklusjon.
- vurdereeigne og andre sine produksjonar i ein uttrykkshistorisk samanheng, og utforske
Å vurdere er å vurdere ulike sider ved eit saksforhold eller synspunkt. Det kan òg omfatte å bedømekvaliteten ved eit produkt eller ein prosess. Ei vurdering resulterer ofte i ei avgjerd, ei bedøming eller ein konklusjon.
nye uttrykk og teknikkar i lydproduksjonÅ utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I nokre tilfelle betyr det å undersøke ulike sider av ei sak gjennom open og kritisk drøfting. Å utforske kan òg bety å teste eller prøve ut og evaluere arbeidsmetodar, produkt eller utstyr.
- vurdereog bruke
Å vurdere er å vurdere ulike sider ved eit saksforhold eller synspunkt. Det kan òg omfatte å bedømekvaliteten ved eit produkt eller ein prosess. Ei vurdering resulterer ofte i ei avgjerd, ei bedøming eller ein konklusjon.
filformat tilpassa ulike publiseringskanalar for lydÅ bruke vil seie at vi gjer oss nytte av noko eller utfører ei handling for å oppnå eit mål. Å bruke hengjer nært saman med å nytte, forstått som å gjere bruk av, ta i bruk, for eksempel ein metode eller eit verktøy.
- anvende aktiv lytting for å kunne beskriveog tolke
Å beskrive er å skildre eller gi att ei oppleving, ein situasjon, ein arbeidsprosess eller eit fagleg emne. Å beskrive noko kan òg vere å bruke relevante fagomgrep for å systematisere kunnskap om emnet.
innhaldet i lydproduksjonarÅ tolke er å byggje opp ei oppfatning eller forståing av meiningsinnhaldet i eit fenomen, ein praktisk situasjon eller eit kunstnarisk uttrykk. Forståinga byggjer ofte på ein analyse av enkeltelement og samanhengen mellom dei.
- analyserelyd som verkemiddel og berar av meining og kulturelle uttrykk, og drøfte
Å analysere er å undersøke ei sak, ein gjenstand eller eit omgrep for å få avdekka ein bodskap eller ei meining. Å analysere kan bety grundig og systematisk behandling av enkeltelement og samanhengen mellom dei. Analysen kan òg gjelde ein arbeidsprosess.
korleis lyduttrykk kan påverke haldningar, handlingar og offentleg diskursÅ drøfte er å belyse ei sak ved å trekke fram ulike sider av saka, og argumentere både for og imot. Drøftinga kan slutte med ein konklusjon. Å drøfte kan vi gjere sjølvstendig og i dialog med andre. Ordskifte mellom fleire om eit saksforhold kan bety det same som å diskutere.
- gjere greie forog drøfte
Å gjere greie for noko er å gi ei fagleg grunngitt forklaring av eit saksforhold, ei problemstilling eller noko vi skal undersøke eller gjennomføre.
etiske normer og gjeldande regelverk i eigne og andre sine lydproduksjonarÅ drøfte er å belyse ei sak ved å trekke fram ulike sider av saka, og argumentere både for og imot. Drøftinga kan slutte med ein konklusjon. Å drøfte kan vi gjere sjølvstendig og i dialog med andre. Ordskifte mellom fleire om eit saksforhold kan bety det same som å diskutere.
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget lyddesign. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei identifiserer, beskriv og analyserer ulike element i eit lydbilete og funksjonen desse har. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei utviklar idear, anvende produksjonsverktøy og kommuniserer auditivt i utforminga av ulike medieproduksjonar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får utforske faglege problemstillingar og arbeide kreativt for å finne svar på̊ desse. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i analytisk lytting og produksjon av ulike lyduttrykk, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å forstå auditive uttrykk og anvende desse i eigne produksjonar.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter lyddesign. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon, kreativitet og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i lyddesign basert på kompetansen eleven har vist ved å analysere og drøfte auditive uttrykk og produsere lydarbeid i ulike sjangrar.