Aktivitetslære (IDR01‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter aktivitetslære 3

  • reflektere
    over og anvende
    forpliktende samarbeid og fair play
  • utvikle
    og bruke
    ferdigheter gjennom målrettet trening i et variert utvalg av idretter
  • vurdere
    utbyttet av turer og aktiviteter
  • anvende
    motoriske ferdigheter, kreativitet og allsidighet i lek og aktiviteter
  • utvikle
    basisegenskaper gjennom systematisk trening
  • gjennomføre
    treningsplaner og vurdere
    betydningen av systematisk trening
  • planlegge
    , gjennomføre
    og vurdere
    turer med og uten overnatting i ulike naturmiljøer og til ulike årstider, hvor et bærekraftig friluftsliv er sentralt
  • reflektere
    over hvordan egen deltakelse i friluftsliv har betydning for samarbeid og fellesskap

Underveisvurdering

Standpunktvurdering