Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse

Kilder

Dahl, M. (red., 2015): Læringsanalyse. Senter for IKT i utdanningen.

Digitaliseringsdirektoratet (2023, 5. november). Digital transformasjon. https://www.digdir.no/innovasjon/hva-er-digital-transformasjon/1589

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (2014, 6. desember). Digitalisering i offentlig sektor. https://www.regjeringen.no/no/tema/statlig-forvaltning/it-politikk/digitaliseringen-i-offentlig-sektor/id2340245/

European Commission, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture, (2019). Key competences for lifelong learning, Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2766/569540

Gilje, Øystein (2021). På nye veier: læremidler og digitale verktøy fra kunnskapsløftet til fagfornyelsen. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 102(2), s. 227–241. http://urn.nb.no/URN:NBN:no-89514

Kommunal- og moderniseringsdepartementet (2019). Nasjonal strategi for kunstig intelligens. https://www.regjeringen.no/contentassets/1febbbb2c4fd4b7d92c67ddd353b6ae8/no/pdfs/ki-strategi.pdf

Punie, Y., editor(s), Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu, Publications Office of the European Union. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466