Døme:
Ein forelder har fortalt at dei har komme i ein vanskeleg situasjon, og at barnet deira vil trenge noko ekstra omsorg framover.
Korleis vil de samarbeide med heimen for å følgje opp dette? Drøft to og to, og del forslaget dykkar i plenum.
Korleis kan vi leggje til rette for at barna kan lære om ulike kulturar, deriblant samisk kultur?
Bruk to minutt på å tenkje individuelt. Gå deretter saman i par og del tankane dykkar.
Døme:
Ein gut liker å gå i kjole. Det er ulike syn på dette både internt i personalgruppa og blant foreldra.
Set dykk inn i ulike perspektiv og presenter dei for kvarandre.
Døme:
«Ikkje sant at Jesus lever?» seier eit barn. Ein annan seier: «Nehei, det gjer han ikkje, det seier mormor.»
Korleis ville de svart desse barna, og kvifor ville de svart slik? Gå i grupper og diskuter (eller spel ut) scenarioet.
Ifølgje rammeplanen skal barnehagen bidra til at barna kan forstå at handlingar i dag har konsekvensar for framtida.
Kva gjer vi i barnehagen vår som er berekraftig? Skriv ned minst tre ting kvar og lag ein felles plakat.
Kva er typiske teikn på humor og glede i barnegruppa vår?
Gå på «humorjakt» og leit etter kvart barn si oppleving av glede og humor! Del funna dine i neste møte.
Del erfaringar frå situasjonar der behova til eitt barn har stått i konflikt med behova til andre.
Korleis kan vi hjelpe barna med å meistre denne balansen?
Peik ut tre ting i barnehagen som bidreg til eit stimulerande miljø som støttar opp om lysta barna har til å leike, utforske, lære og meistre.
Diskuter: Kan vi forbetre oss på nokon måte?
Del dykk inn i grupper og kom med forslag til korleis barna kan få bruke heile kroppen og alle sansar i læringsprosessane sine.
Gå på jakt etter gode augeblikk og situasjonar der kollegaer ser dei ulike uttrykksformene til barna og legg til rette for at barna skal få medverknad.
Noter gjerne stikkord eller skriv ei praksisforteljing og del i neste møte.
Kva erfaringar, kunnskapar og ferdigheiter gir eit godt grunnlag og god motivasjon for å begynne på SFO og skulen?
Lag ein «post-it-plakat» av lappar med tankar om dette! Alle skriv nokre lappar kvar.
Fortel om ein gong du hadde ansvaret for å leggje til rette for ein trygg og god start for eit barn.
Kva fungerte bra? Del med ein kollega.
Lag ei ordsky eller eit tankekart av det vi gjer som barna opplever som morosamt.
Del dykk opp i grupper. Skriv ned forslag til aktivitetar der barna kan utforske, leike, lære og skape noko sjølve gjennom digitale uttrykksformer.
Gå gjennom forslaga i fellesskap og stem fram dei beste. Korleis kan vi få til desse aktivitetane i tida framover?
Gå rundt på avdelinga eller i barnehagen, og vel dykk eit rom.
Korleis er det lagt til rette for at barna skal ha tilgang til utstyr og materiale? Støttar rommet opp om dei leikande og estetiske uttrykksformene til barna?
Bruk nokre minutt på å lage (eller planleggje) ei hinderløype med ting frå avdelinga. Løypa skal vere avansert nok til at barna kan utfordrast fysisk, men samstundes enkel nok til at dei kan oppleve meistring.
Skriv ned tre idear til korleis du kan bidra til at barna tileignar seg gode vanar, haldningar og kunnskapar om kost, hygiene, aktivitet og kvile.
Drøft to og to.
Skriv ned forslag til nye aktivitetar vi kan gjere ute i naturen for at barna kan få eit mangfald av naturopplevingar og oppleve naturen som ein arena for leik og læring.
Korleis tek vi utgangspunkt i erfaringane og interessene til barna her?
Finn fram eit stort ark. Skriv «eventyr og forteljingar» i midten.
Kor mange kjenner vi til? Skriv ned.
Korleis møter barna desse hos oss?