Vg3 smedfaget (SME03‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål i Vg3 smedfaget

  • planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige arbeid
  • lage og nytte skisser og tekniske teikningar i eige arbeid med design og produktutvikling
  • velje og nytte stål og andre metall til ulike formål
  • velje og dimensjonere materiale ut frå forma og funksjonen til produktet
  • vurdere og velje samanføyingsmetodar etter kva form og funksjon produktet skal ha
  • anvende og nytte smisveising og ulike moderne sveisemetodar til samanføying av metall
  • anvende stuking, bøying, strekking, kløyving, krymping, samanføying og andre smiteknikkar i eige arbeid
  • varmebehandle ulike ståltypar og metallegeringar og gjere greie for korleis ulike val av stål påverkar bruksområdet til gjenstanden
  • vurdere og anvende ulike overflatebehandlingar på stål og metall og gjere greie for korleis ulike val påverkar kvalitet, haldbarheit og miljø
  • lage ulike typar eggverktøy ut frå kundebehov og bestilling
  • utforske og utføre eldre smiteknikkar i samband med restaurering og reproduksjonsarbeid
  • utforske og lage hjelpeverktøy og bruke dei i produksjonen
  • montere og nytte maskiner, verktøy og anna utstyr i smia
  • gjere greie for den historiske utviklinga til smedfaget og anvende denne kunnskapen i eige smedarbeid
  • utforske og bruke historia og eigenarten til faget til å formidle og føre vidare tradisjonell smedkunnskap for å rettleie kundar og ta del i utviklinga av smedfaget
  • vurdere miljøeffektar av smedproduksjon og gjere greie for bruk og val av materiale og brensel, og for korleis ein kjeldesorterer og handterer avfall etter gjeldande regelverk
  • berekne pris, marknadsføre eigne produkt og tenester og vurdere samanhengen mellom materialval, produktivitet og lønnsemd
  • presentere og marknadsføre eige arbeid og bruke fagspråk i kommunikasjon med kundar, samarbeidspartnarar, andre fagutøvarar og leverandørar
  • finne informasjon for å drøfte og analysere faglege spørsmål og problemstillingar, og bruke kjeldene på ein måte som lar seg etterprøve
  • nytte og halde ved like maskiner, verktøy og utstyr i samsvar med gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit
  • bruke formålstenlege arbeidsstillingar og gjere greie for gode arbeidsrutinar i ein produksjon
  • arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren

Undervegsvurdering