Rundskriv om skolefritidsordninga
Krav til miljøet
Opplæringslova kapittel 12 handlar om elevane sin rett til eit trygt og godt skolemiljø. I § 12-1 står det at føresegnene i dette kapittelet gjeld for skolefritidsordninga òg. Det betyr at alle barn i skolefritidsordninga òg har rett til eit trygt og godt psykososialt og fysisk miljø.
Les meir om retten til eit trygt og godt miljø i skolefritidsordninga.
Les meir om kapittel 12 og retten til eit trygt og godt skolemiljø i Rundskriv om skolemiljø.
Psykososialt miljø
Psykososialt miljø handlar om sider ved miljøet som har særskild betydning for den kjenslemessige, sosiale og kognitive læringa og utviklinga til barna. Leik, vennskap, omsorg og det å høyre til er døme på kriterium for eit godt psykososialt miljø.
Fysisk miljø
I forskrift om helse og miljø i barnehagar, skolar og skolefritidsordningar § 4 er det fastsett nokre krav til det fysiske miljøet. Det fysiske miljøet skal mellom anna vere forsvarleg og fremje helse, trivsel, leik og læring for elevane. Behova til barn med funksjonsnedsetjing skal òg varetakast. For at alle barn skal vere inkluderte i skolefritidsordninga, må alle ha lik tilgang til bygningar og uteområde. Korleis leike- og opphaldsareal blir utforma, skal stå i lokal forskrift om skolefritidsordninga.
Rettleiinga Helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger gir rettleiing til alle føresegnene i forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger.