Gjenvinningsfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (GVF05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter økonomi og forvaltning
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- beskrive og reflektere over faktorar som kan påverke lønnsemda i drifta av avfallsanlegget, og foreslå tiltak
- planleggje og beskrive avfallslogistikk frå kunde til sluttbehandling
- vurdere og beskrive forbetringsmoglegheiter innanfor eigne arbeidsområde og utarbeide forslag til løysingar
- gjere greie for kjemiske og fysiske eigenskapar ved og handtering av ulike typar avfall
- innhente data frå praksisfeltet, gjere overslag og berekningar og lage formålstenlege framstillingar av resultata og presentere desse (Henta frå læreplan i matematikk P)
- planleggje kjeldesorteringsløysingar til ulike kundegrupper og rettleie kundar i sortering og handtering av avfall
- vurdere den marknadsmessige verdien av avfallsressursane
- kommunisere og formidle bodskapar tilpassa ulike målgrupper (Henta frå læreplan i vg1 teknologi- og industrifag)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen økonomi og forvaltning når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen økonomi og forvaltning. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i økonomi og forvaltning. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
