Samfunnskunnskap (SAK01‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål

  • og
    dagsaktuelle tema eller debatter ved å
    samfunnsfaglege metodar, kjelder og digitale ressursar, og argumentere for sine eigne og andre sine meiningar og verdiar
  • korleis interesser og ideologisk ståstad påverkar våre argument og val av kjelder, og
    over korleis det gir seg utslag i forskjellige meiningar
  • sosialisering og
    korleis identiteten og sjølvkjensla til ungdom blir påverka gjennom sosialisering
  • korleis personleg økonomi, kommersiell påverknad og forbruk påverkar enkeltpersonar, grupper og samfunnet
  • over utfordringar i samband med grensesetjing og
    ulike verdiar, normer og lover som gjeld kjønn, seksualitet og kropp
  • over eigne digitale spor,
    kven som har tilgang til spora, og
    korleis data og personopplysningar kan brukast eller misbrukast
  • innhente informasjon om forskjellige former for sosial ulikskap i Noreg og
    samanhengen mellom ulikskap og utanforskap
  • over likskapar og ulikskapar i kulturuttrykk, identitet og levesett innanfor og mellom majoritet og minoritet i Noreg og Sápmi/Sábme/Sáepmie
  • og
    korleis organiseringa av samfunnet og arbeidslivet i Noreg har endra seg, og
    korleis den nordiske samfunnsmodellen møter utfordringar enkeltpersonar og samfunnet står overfor
  • og
    korleis næringsgrunnlag, innovasjon og teknologi formar og påverkar arbeidsliv og lokalsamfunn i Noreg
  • over kva det inneber å vere medborgar, og
    korleis politiske system er organiserte i forskjellige land og område
  • korleis utøving av makt påverkar enkeltpersonar og samfunn
  • grunnlaget for menneskerettane og
    og gi døme på brot på menneskerettane nasjonalt eller globalt
  • årsaker til og tiltak som kan førebyggje rasisme, diskriminering og hatefulle ytringar, og
    grensene for ytringsfridommen
  • ei utfordring eller ein konflikt på lokalt, nasjonalt eller globalt nivå og
    korleis utfordringa eller konflikten påverkar forskjellige grupper
  • samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering