Fiske og fangst – modulstrukturert opplæring for vaksne (FFA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter organisering, arbeidsforhold og forvaltning
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren
- gjere greie for samanhengar mellom omsetning, fangstinntekter, lott og hyreoppgjer
- følgje gjeldande reguleringar for ulike fiskeri (Henta frå læreplan i vg2 fiske og fangst)
- utøve fiske og fangst på ein berekraftig måte i tråd med miljøkrav og drøfte konsekvensane av overutnytting
- lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til naturbruk, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatet (Henta frå læreplan i matematikk P)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen organisering, arbeidsforhold og forvaltning når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen organisering, arbeidsforhold og forvaltning. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i organisering, arbeidsforhold og forvaltning. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
