Fiske og fangst – modulstrukturert opplæring for vaksne (FFA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter drift av fartøy
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- bruke navigasjonsinstrument og navigasjonshjelpemiddel for å planleggje, gjennomføre og vurdere sikker segling
- bruke fortøyings- og ankringsutstyr, og vurdere tilstanden på utstyret
- kommunisere med maritim radio på norsk og engelsk etter gjeldande regelverk
- gjere greie for og ta omsyn til driftsavgrensingar på bakgrunn av meteorologiske observasjonar og vêrmeldingar, og vurdere korleis vêr og vind kan påverke sikkerheita til mannskap, fartøy og last
- gjere greie for operasjon av fartøy med omsyn til vêrforhold, straum, tidvatn og åtferda til fisken (Henta frå læreplan i vg2 fiske og fangst)
- bruke sjøvegsreglar og halde bruvakt i samsvar med godt sjømannskap (Henta frå læreplan i vg2 fiske og fangst)
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere seglas ved bruk av sjøkart, farvatnbeskrivingar, sjømerke og navigasjonsmiddel (Henta frå læreplan i vg2 fiske og fangst)
- planleggje og gjennomføre lasting og lossing, og vurdere korleis dette påverkar stabiliteten til fartøyet
- merke og sikre last i tråd med gjeldande regelverk
- gjennomføre vakthald og utkikksteneste i samsvar med instruks, og ta imot rorkommando på norsk og engelsk
- gjennomføre og dokumentere dagleg ettersyn og vedlikehald av fartøy og utstyr i tråd med vedlikehaldssystemet på fartøyet
- lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar (Henta frå læreplan i engelsk)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen drift av fartøy når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen drift av fartøy. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i drift av fartøy. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
