Fiske og fangst – modulstrukturert opplæring for vaksne (FFA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter helse, miljø og sikkerheit ombord
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- bruke sikkerheitsstyringssystem, vurdere risiko og vareta helse og sikkerheit om bord etter gjeldande regelverk
- gjennomføre arbeid slik at fysisk helse blir vareteken, og vurdere om arbeidet kan forbetrast med omsyn til ergonomi
- følgje prosedyrar i beredskaps- og nødssituasjonar, vurdere situasjonen og bruke brann- og redningsutstyr
- bruke og følgje rettleiingar og retningslinjer for oppbevaring og merking av kjemikaliar og helseskadelege stoff
- velje ut og bruke personleg verneutstyr ved ulike arbeidsoperasjonar om bord (Henta frå læreplan i vg2 fiske og fangst)
- registrere og rapportere avvik i samsvar med vedlikehalds- og sikkerheitsstyringssystem og forklare korleis eit slikt system kan bidra til å effektivisere drifta
- førebyggje og avgrense forureining i tråd med nasjonalt og internasjonalt regelverk, og reflektere over korleis drifta av eige fartøy påverkar miljøet
- gjennomføre hygiene og reinhald om bord på aktuelt fartøy etter gjeldande regelverk, standardar og kvalitetssystem
- bruke ISPS-koden ved anløp til hamner som krev det
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen helse, miljø og sikkerheit ombord når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen helse, miljø og sikkerheit ombord. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i helse, miljø og sikkerheit ombord. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
Lærlingane må dokumentere at dei har gjennomført grunnleggjande sikkerheitsopplæring i tråd med krava frå Sjøfartsdirektoratet.
