Treningslære (IDR02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter treningslære 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- drøfte og ta i bruk grunnleggjande treningsprinsipp
- utarbeide og grunngi arbeidskravs- og kapasitetsanalyse, treningsplanar og mål knytte til prestasjonsutvikling i ein vald idrettsaktivitet.
- bruke og vurdere ulike testar
- gjere greie for faktorar som har betydning for utvikling av fysiske, psykiske, tekniske og koordinative eigenskapar
- gjere greie for korleis energifrigjeringa går føre seg i idrettsaktivitetar
- gjere greie for mekaniske og organiske forhold som er sentrale i ei vald øving
- forklare rørsleprinsipp som har betydning for funksjonell teknikk i ein vald idrettsaktivitet
- gjere greie for treningsformer, treningsmetodar og øvingar som har betydning for ein vald idrettsaktivitet
- utføre mental trening og drøfte betydninga av slik trening
- drøfte korleis doping og stimulerande middel kan verke negativt inn på helse og prestasjon
- vurdere kor pålitelege kjelder knytte til treningslære er
- vurdere samanheng mellom trening, helse og prestasjonsutvikling
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i treningslære 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei får løyse ulike problem, vurdere kjelder kritisk og planleggje trening for å forbetre prestasjon, helse og livsstil. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei reflekterer og bruker teori knytt til treningslære.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å involvere elevane i læringsarbeidet og leggje til rette for systematisk arbeid. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira for å oppnå forståing og innsikt i faget, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å kunne vidareutvikle forståinga av anvend treningslære, både knytt til treningsplanlegging, knytt til oppbygginga av og funksjonen til kroppen og knytt til helse og livsstil.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter treningslære 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i treningslære 2 basert på kompetansen eleven har vist ved å sjå samanhengar og vise forståing på ein sjølvstendig og kritisk måte.