Treningslære (IDR02‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter treningslære 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- setje seg ulike mål med tanke på prestasjonsutvikling
- beskrive arbeidskravs- og kapasitetsanalyse
- utarbeide og reflektere over betydninga av økt-, veke- og periodeplanar
- forklare treningsformer, treningsmetodar og øvingar
- gjere greie for grunnleggjande treningsprinsipp
- beskrive testar innanfor ulike treningsformer
- forklare korleis oppvarming og treningsformer kan påverke kroppen fysisk og psykisk
- forklare sirkulasjons- og respirasjonssystemet i kroppen
- beskrive oppbygginga av og funksjonen til muskel-, nerve- og skjelettsystemet, og forklare muskelarbeid i ulike øvingar
- beskrive aerob og anaerob energifrigjering
- gjere greie for korleis idrettsskadar kan førebyggjast og behandlast
- gjere greie for korleis ernæring, restitusjon og livsstil kan påverke helse og prestasjonsutvikling
- drøfte informasjon om trening på ein kritisk måte
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i treningslære 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei gjennom aktiv medverknad tileignar seg ei grunnleggjande forståing av oppbygginga av og funksjonen til kroppen. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei tileignar seg kunnskap om helse og livsstil, treningsmetodar, treningsformer og øvingar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei beskriv, gjer greie for og vurderer fagstoff på ein sjølvstendig og kritisk måte.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å gi variert undervisning som kan gi kunnskap om grunnleggjande ferdigheiter i faget. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira for å oppnå forståing og innsikt i faget, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle forståinga av anvend treningslære, både knytt til treningsplanlegging, knytt til oppbygginga av og funksjonen til kroppen og knytt til helse og livsstil.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter treningslære 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i treningslære 1 basert på kompetansen eleven har vist ved å sjå samanhengar og vise forståing på ein sjølvstendig og kritisk måte.