Aktivitetslære (IDR01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter aktivitetslære 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke forpliktande samarbeid og fair play
- utvikle ferdigheiter og gjennomføre målretta trening i eit variert utval av idrettar frå ulike miljøkategoriar
- reflektere over erfaring frå turar og aktivitetar
- utforske og vise allsidigheit i leik og aktivitetar i ulike miljøkategoriar
- utvikle fysiske, psykiske og koordinative eigenskapar gjennom målretta trening
- gjennomføre treningsplanar og reflektere over betydninga av målretta trening
- planleggje, gjennomføre og vurdere tur med og utan overnatting i ulike naturmiljø og til ulike årstider, der naturopplevinga står sentralt
- utvikle og bruke basisferdigheiter i friluftsliv på ein formålstenleg og berekraftig måte
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i aktivitetslære 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å utvikle ferdigheiter i ulike idrettar og aktivitetar og på turar. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget ved å gjennomføre målretta trening som skal gi dei høve til å utvikle sentrale ferdigheiter og eigenskapar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse ved å vise allsidigheit, samarbeide og bruke fair play.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å leggje opp til undervisning som gir kvar enkelt elev høve til å forbetre og utvikle ferdigheitene sine på bakgrunn av sitt eige utgangspunkt. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i aktivitetslære, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å bli medvitne om ulike sider ved planlegging og gjennomføring av målretta trening, aktivitetar og friluftslivsturar.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter aktivitetslære 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i aktivitetslære 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom ferdigheiter og kunnskapar i idrettar, leik, aktivitetar, basistrening og friluftsliv. Til grunn for sluttvurderinga må det liggje eit breitt utval av aktivitetar og oppgåver der eleven må vise kompetanse i ulike samanhengar, åleine og saman med andre.