Aktivitetslære (IDR01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter aktivitetslære 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- gjennomføre samarbeid og fair play
- bruke ferdigheiter og gjennomføre målretta trening i eit variert utval av idrettar frå ulike miljøkategoriar
- reflektere over sin eigen praksis og opplevingar i trening og på tur
- bruke ulike ferdigheiter i symjing til livberging i vatn
- utforske og gjennomføre leikar og aktivitetar i ulike miljøkategoriar
- gjennomføre målretta trening av fysiske og koordinative eigenskapar
- gjennomføre kortsiktige planar og forstå betydninga av treningsplanlegging
- planleggje og gjennomføre tur med og utan overnatting i ulike naturmiljø
- bruke reiskapar, utstyr, mat og kledning på ein formålstenleg og sikker måte
- planleggje og gjennomføre dagsopplegg der meistring av friluftslivsaktivitetar står sentralt
- planleggje og gjennomføre skadeførebyggjande trening
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i aktivitetslære 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bidreg aktivt, yter sitt beste og reflekterer over ulike sider ved trening, aktivitetar og det å vere ute på tur. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget gjennom å vise ferdigheiter i ulike idrettar og aktivitetar, i livberging i vatn, i trening og på turar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget ved å delta i samspel med andre og vise evne til samarbeid.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å leggje opp til undervisning som gir kvar enkelt elev høve til å forbetre og utvikle ferdigheitene sine på bakgrunn av sitt eige utgangspunkt. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i aktivitetslære, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle ferdigheiter og kunnskap på bakgrunn av tidlegare erfaringar og sitt eige utgangspunkt.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter aktivitetslære 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i aktivitetslære 1 basert på kompetansen eleven har vist gjennom ferdigheiter og kunnskapar i idrettar, leik, aktivitetar, basistrening og friluftsliv. Til grunn for sluttvurderinga må det liggje eit breitt utval av aktivitetar og oppgåver der eleven må vise kompetanse i ulike samanhengar, åleine og saman med andre.