The Norwegian Education Mirror 2022

Sources

Baker, M.J., B.B. Schwarz and S.R. Ludvigsen (2021): Educational dialogues and computer supported collaborative learning: critical analysis and research perspectives. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning. 16, 583–604.

Bergene, A. C., Vika, K. S. (2022): Spørsmål til Skole-Norge. Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse i forbindelse med evalueringen av fagfornyelsen. NIFU-rapport 2022:15. Oslo: NIFU.

Bergene A.C., K.S. Vika, B. Lynnebakke, I. Ramberg and S. Wollscheid. (2022): Spørsmål til Skole-Norge Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022. NIFU-rapport 2022:11. Oslo: NIFU.

Bergene A.C., K.S. Vika, E. Denisova, F.S. Steine and F.F. Vennerød-Diesen (2021): Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2021. NIFU-rapport 2021:25. Oslo: NIFU.

Bouvet (2021): Digitalisering i skolen. Har vi glemt personvernet?
Dahl, M. (red., 2015): Læringsanalyse. Senter for IKT i utdanningen.

The Norwegian Publishers' Association (2022): Bokmarkedet 2021. Forleggerforeningens bransjestatistikk.

Gilje, Ø., Bjerke, Å. and Thuen, F. (2020): Gode Eksempler På Praksis. Undervisning i en-til-en-klasserommet. FIKS-Rapport.

Gjerustad, C., C. Pedersen and S.B. Borlaug (2021): Deltakerundersøkelsen for lærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant lærere som har tatt videreutdanning innenfor strategien 'Kompetanse for kvalitet'. NIFU-rapport 2021:16. Oslo: NIFU.

Harper, B. and N.B. Milman (2016): One-to-One Technology in K-12 Classrooms: A Review of the Literature from 2004 through 2014. Journal of Research on Technology in Education, 48(2), 129–142.

Ministry of Education and Research (2017): Framtid, fornyelse og digitalisering. Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. Strategi.

Ministry of Education and Research (2022): Læringsanalyse – noen sentrale dilemmaer. Delrapport fra ekspertgruppen for digital læringsanalyse.

Naper, L.R., A. Myhr and A.S. Haugset (2022): Spørsmål til Barnehage-Norge 2021. SINTEF.

NOU 2022: 11. Ditt personvern – vårt felles ansvar. Tid for en personvernpolitikk. Oslo: Ministry of Local Government and Regional Development.

Sefton-Green, J. (2021): Towards platform pedagogies: Why thinking about digital platforms as pedagogic devices might be useful. Discourse: studies in the cultural politics of education. DOI: 10.1080/01596306.2021.1919999

Universitetet i Oslo (2022): 'Digital dekning i Norges 100 største kommuner'. Updated 30 September, 2022.

Norwegian Directorate for Education and Training (2017): 'Rammeverk for grunnleggende ferdigheter'. Updated 15 November, 2017.

Norwegian Directorate for Education and Training (2021): 'Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK)'. Updated 12 November.

Norwegian Directorate for Education and Training (2022a): 'Tilskudd for kjøp av digitale læremidler 2022'. Updated 23 March 2022.

Norwegian Directorate for Education and Training (2022b). 'Tilskudd til merutgifter ved innkjøp av nye læremidler til fagfornyelsen'. Updated 22 September.