Tilskot til læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell for språklege minoritetar
Generell informasjon, prioritering for utlysinga i 2025 og søknadsskjema.
Generell informasjon om læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell for språklege minoritetar
Ordninga gjeld for innvandra minoritetsspråk. Du kan søke om tilskot til å produsere læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell tilpassa gjeldande læreplanverk eller rammeplan for barnehagen.
Fleirspråklege barn og unge er ei heterogen gruppe med ulik kulturell og språkleg bakgrunn. Vi prioriterer prosjekt som fremmer inkludering og mangfald for denne målgruppa.
For pedagogisk barnehagemateriell og læremiddel for yngre elevar vil prosjekt som legg vekt på samhandling og lek, samt tilgang til brukarrettleiingar tilpassa målgruppa, bli prioritert.
For skulen prioriterer vi prosjekt som støttar tospråkleg opplæring i fag, og prosjekt som har lærarrettleiingar som særleg støttar arbeidet med norskopplæring i dei ulike faga. Prosjekt som viser korleis elevar som held på med å lære seg norsk i større grad kan delta og få betre utbytte av opplæringa i ordinær klasse, vil bli prioritert.
Vi prioriterer læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell som gir støtte på fleire av desse språka: arabisk, tigrinja, somali, kurdisk kurmanji, dari, pashto, tyrkisk, polsk, swahili, russisk og ukrainsk og urdu.
Prioriteringar for 2025
Barnehage
For fleirspråkleg pedagogisk barnehagemateriell er det av særleg betydning at materiellet inviterer barn til å vere språkleg aktive.
I ikkje-prioritert rekkjefølge gjeld desse prioriteringane:
- Materiell som støttar arbeidet med fagområdet etikk, religion og filosofi i rammeplan for barnehagen
- Materiell som støttar arbeidet med fagområdet nærmiljø og samfunn
- Materiell som støttar den sosioemosjonelle utviklinga hos barn
Skule
Vi prioriterer prosjekt som gjeld omsetjing og tilpassing av eksisterande læremiddel framfor nyutvikling. Med tilpassing meiner vi til dømes utveljing av sentrale førfaglege og allmennakademiske ord, faglege samanhengar og omgrep innanfor ulike tema.
I ikkje-prioritert rekkjefølge gjeld desse prioriteringane:
Grunnskule
- læremiddel som støttar tverrfagleg arbeid på 1.- 7. trinn
- tilrettelegging av eksisterande læremiddel i naturfag og/eller samfunnsfag på 1.- 4. trinn
- tilrettelegging av eksisterande læremiddel i naturfag og/eller samfunnsfag for 8.-10.trinn
Vidaregåande skule
- Fellesfaget naturfag (NAT01-04)
- Norsk for språklege minoritetar med kort butid integrert i læreverk i norsk (ordinær læreplan) (NOR09-04)
- VOV Norsk og samfunnskunnskap for språklege minoritetar med kort butid (GNS01-01)
Særskilte krav
Digitale komponentar skal ha moglegheit for å leggje til rette for nye språk der ulike alfabet og skriveretningar blir tatt omsyn til. Digitale komponentar skal innehalde brukarrettleiingar som skildrar handteringa av ulike alfabet og skriveretningar, og dei skal ligge føre på norsk og dei språka det vert lagt til rette for.
Mal for utrekning av tilskot
Utdanningsdirektoratet nyttar satsbasert modell for tilskot som gjeld omsetjing mellom bokmål og nynorsk. Fra 2024 er det nytta ein satsbasert modell også for omsetjing til minoritetsspråk.
Ny budsjettmal for læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell for språklege minoritetar har to delar:
- tilskot rekna ut etter timeforbruk/ekstern kostnad for nytt innhald eller produkt
- satsbasert tilskot for innhald som skal omsetjast til eit eller fleire språk
I søknadsskjema skal du oppgi om du skal omsetje, eller nyutvikle og omsetje. eller gjere begge delar. Svaret ditt vil avgjere korleis du skal nytte budsjettmalen. Merk at fana som gjeld tilskot rekna ut etter timeforbruk/ekstern kostnad har same oppsett som for andre prosjekt i ordninga.
Om sats for omsetjing
Satsen
- er rekna ut frå listepriser frå fleire tekstbyrå for omsetjing til andre språk enn norsk og engelsk
- blir indeksjusert kvart år
- skil ikkje mellom ulike kategoriar (trykt, e-bok eller digitalt innfødt læremiddel)
- tek høgde for kostnadar som ikkje er direkte knytt til omsetjinga. Samanlikna med listepriser for omsetjing utgjer den faktiske omsetjingskostnaden om lag 15 prosent av satsen per 1000 teikn med mellomrom. Kostnadar knytt til tilpassing, som til eksempel utveljing av sentrale ord, prosesser og omgrep, er dekt av satsen.
Om prosjektet ditt får støtte, skal du ved sluttrapportering dokumentere at det er samsvar mellom kor mange teikn med mellomrom som er oppgitt i det innleverte budsjettet og i rekneskapet.
Revisor skal vurdere anten:
- teikn med mellomrom som er oppgitt i bilag(a) frå omsetjingsfirma
eller
- teikn med mellomrom i det ferdige produktet (der omsetjing er gjort internt).
Om du skal dokumentere teikn med mellomrom, kan du nytte ulike døme på dokumentasjon (pdf)
Søknadsskjema
Søknadsskjema for pedagogisk barnehagemateriell/søknadsskjema for læremidler
Frist: 21. mars 2025
Dersom du har spørsmål om tilskot til læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell for språklege minoritetar, ta kontakt med laremiddel@udir.no.
Læremiddel/pedagogisk barnehagemateriell for språklege minoritetar er eit av fire område innanfor tilskotsordning for utvikling av læremiddel på område utan marknadsgrunnlag. Formelle krav, lov-/forskriftskrav og annan generell informasjon finn du i utlysinga av ordninga.
Prioritering for område heng saman med dei andre områda i ordninga: