Toppidrett (IDR05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter toppidrett 3
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vise og utvikle ferdigheiter som kan forbetre prestasjonen i konkurransesituasjonar
- dokumentere, analysere og reflektere over gjennomført trening i lys av eigne mål og resultat
- utarbeide planar og gjennomføre langsiktig, systematisk og målretta trening i idretten med utgangspunkt i krava i idretten og eigen kapasitet
- vidareutvikle basiseigenskapar som er sentrale for ferdigheitsutvikling
- bruke skadeførebyggjande øvingar og vurdere korleis desse kan integrerast i trening og førebuing til konkurranse
- gjennomføre mental førebuing og mental trening, og reflektere over korleis dette kan påverke ferdigheitsutvikling
- utforske og reflektere over korleis aktivitetar, øvingar, trening og konkurranse påverkar motivasjon og ferdigheitsutvikling
- opptre på ein måte som fremjar treningsarbeidet og samhandlinga, og som bidreg til eit trygt, positivt og godt utviklingsmiljø
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i toppidrett 3. Elevane viser og utviklar kompetanse ved å vise ferdigheit i eigen idrett gjennom målmedviten trening som kan ta dei til eit høgare prestasjonsnivå. Elevane viser og vidareutviklar kompetanse i faget gjennom å ta ansvar for planlegginga av sin eigen treningskvardag og ha kontroll på gjennomføringa. Elevane viser og utviklar kompetanse gjennom å reflektere over og analysere gjennomført trening opp mot ønskte resultat.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i idretten og skal rettleie dei slik at dei blir medvitne om korleis dei kan oppnå ønskte resultat. Vidare skal elevane få høve til å prøve seg fram og vise ferdigheita si i eigen idrett. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter toppidrett 3. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i toppidrett 3 basert på kompetansen eleven har vist i kunnskaps- og ferdigheitsutviklinga.