Toppidrett (IDR05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter toppidrett 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vise og utvikle ferdigheiter i idretten og gjennomføre systematisk og målretta trening
- dokumentere og evaluere ein vald treningsperiode
- kjenne til ulike treningsformer, metodar, testar og øvingar som er relevante for ferdigheitsutvikling i idretten, og kunne bruke desse for å utvikle si eiga ferdigheit
- gjennomføre basistrening og skadeførebyggjande tiltak som gir grunnlag for auka treningsbelastning
- forstå forholdet mellom totalbelastning og restitusjon
- beskrive mentale førebuingar til trening og konkurranse
- bruke lyst- og leikprega oppvarmingsøvingar, aktivitetar, treningsformer og konkurransar for å stimulere til auka motivasjon
- vise god samhandling og respektfull treningsåtferd som bidreg til aktivitetsglede og eit godt lærings- og utviklingsmiljø
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i toppidrett 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å vise ferdigheit i idretten sin. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei tileignar seg kunnskapar som er relevante for idretten, og bruker desse kunnskapane aktivt for å utvikle ferdigheit i idretten sin.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i eigen idrett, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter toppidrett 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i toppidrett 1 basert på kompetansen eleven har vist ved å delta aktivt i undervisninga. Gjennom varierte treningsmetodar, øvingar, arbeidsformer og vurderingsformer skal eleven få eit godt høve til å vise den samla kompetansen sin i kunnskaps- og ferdigheitsutviklinga.