Toppidrett (IDR05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter toppidrett 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- vise og vidareutvikle ferdigheiter som er sentrale for å prestere i konkurransar i idretten
- gjennomføre systematisk og målretta trening, og dokumentere og analysere resultatet av denne treninga
- gjere greie for og gjennomføre relevante testar
- utvikle basiseigenskapar og integrere skadeførebyggjande tiltak i dei daglege treningsrutinane
- gjere greie for korleis auka treningsmengd og totalbelastning stiller krav til organisering, planlegging, restitusjon og ernæring
- beskrive eit utviklingsløp frå eige utgangspunkt og til ønskt nivå på kort og lang sikt
- reflektere over eigne mentale behov og rutinar før, under og etter trening og i samband med konkurranse
- gjere greie for og bruke lyst- og leikprega aktivitetar, øvingar, treningsformer og konkurransar som kan stimulere til auka motivasjon
- utforske korleis aktivitetar, øvingar, trening og konkurranse påverkar motivasjon og ferdigheitsutvikling
- opptre på ein måte som bidreg til eit godt lærings- og utviklingsmiljø
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i toppidrett 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å vise ferdigheitene sine, gjennom å trene målretta på sentrale ferdigheiter og gjennom å drive anna trening som kan gi betre ferdigheiter i eigen idrett. Elevane viser og utviklar kompetanse gjennom å beskrive korleis dei utviklar seg, gjennom å forstå korleis totalbelastning kan påverke utvikling og progresjon, og gjennom å kjenne til kva som kan stoppe utviklinga.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst. Læraren skal vere i dialog med elevane om utvikling deira og rettleie dei slik at dei blir medvitne om korleis dei skal oppnå ønskt resultat. Vidare skal elevane få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga til å reflektere over si eiga faglege utvikling.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter toppidrett 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i toppidrett 2 basert på kompetansen eleven har vist med omsyn til kunnskaps- og ferdigheitsutviklinga.