Treningsleiing (IDR04‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter treningsleiing 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- beskrive sentrale forhold ved barns vekst og utvikling
- forklare korleis samspel og kommunikasjon påverkar læring og utvikling i ulike former for aktivitet og trening
- rettleie både individuelt og i gruppe i ulike praksissituasjonar
- bruke formålstenlege aktivitetar, øvingar og undervisningsmetodar i praksis
- planleggje, leie og vurdere trening som fører til ferdigheitsutvikling i ein idrettsaktivitet
- planleggje, leie og vurdere aktivitetar for grupper og enkeltpersonar med ulike føresetnader
- vurdere eigen og andre sin praksis som trenar og leiar
- vise variasjon i val av aktivitetar, øvingar og metodar ved planlegging og gjennomføring av aktivitet og trening
- planleggje, gjennomføre og evaluere eit arrangement knytt til treningsleiing
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i treningsleiing 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei deltek i treningsleiing med hovudvekt på praktisk læring. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget ved å planleggje, gjennomføre og evaluere praktiske økter. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget ved å reflektere over eigen og andre sin praksis.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ha ei teoretisk og praktisk tilnærming til faget. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira når det gjeld å leie grupper med ulik alder og med ulike føresetnader, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle seg til å bli trygge og ansvarsmedvitne leiarar .
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter treningsleiing 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i treningsleiing 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom å planleggje og leggje til rette for ulike og varierte praksissituasjonar. I utøvinga av trenar- og leiarrolla vil òg rettleiings- og refleksjonskompetansen til eleven vere med og danne grunnlag for standpunktvurderinga.