Vg3 fiske og fangst (FFA03‑03)
Grunnleggjande ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter i vg3 fiske og fangst inneber å forklare og grunngi arbeidsprosessar om bord på eit fiskefartøy og å diskutere ulike forslag og løysingar. Vidare inneber det å forklare og beskrive prosessar og produkt og å bruke fagspråk i drøfting av og refleksjon over faglege emne. Det inneber òg å tilpasse kommunikasjon til mottakaren og formålet og å kommunisere gjennom maritim radio.
Å kunne skrive
Å kunne skrive i vg3 fiske og fangst inneber å rapportere og dokumentere ulike arbeidsoperasjonar, gjennomføre risikovurdering og utføre avviksrapportering om bord på eit fiskefartøy. Det inneber òg digital kommunikasjon og informasjonsutveksling og å rapportere og melde inn fangst. Det inneber vidare å utforske og reflektere over faglege emne og å tilpasse faglege tekstar til mottakaren og formålet.
Å kunne lese
Å kunne lese i vg3 fiske og fangst inneber å bruke og vurdere informasjon i bruksrettleiingar, beredskapsplanar, brann- og sikkerheitsplanar, risikovurderingar og sikkerheitsdatablad om bord på eit fiskefartøy. Vidare inneber det å finne fram i og bruke gjeldande regelverk og reguleringar. Det inneber òg å hente inn meteorologiske observasjonar for planlegging av fiske.
Å kunne rekne
Å kunne rekne i vg3 fiske og fangst inneber å anslå mengd og snittvekt av fangst. Vidare inneber det å gjere overslag og rekne ut maskestorleik, lengd, areal og volum i samband med vedlikehald og reparasjon av fiskereiskapar. Det inneber òg å gjere utrekningar til navigasjon og stabilitet og å gjere overslag av fangstverdi og lott. Vidare inneber det å gjere målingar og å setje opp og tolke tabellar, diagram og enkel statistikk.
Digitale ferdigheiter
Digitale ferdigheiter i vg3 fiske og fangst inneber å formidle, presentere, kalkulere, hente inn og utveksle informasjon digitalt. Det inneber å bruke digitale instrument til fiskeleiting, fangsting, måling, kartlegging og kommunikasjon og å bruke elektroniske kart til navigasjon. Det inneber òg å utvikle etisk medvit og å vise digital dømmekraft.