Læreplan i markedsføring og ledelse - programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering (MFL1-02)

Utgått


Det gis ikke lenger opplæring etter læreplanen, men det kan være mulig å ta eksamen som privatist. Se informasjon om siste eksamen på fagkodene som er knyttet til læreplanen.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Struktur

Markedsføring og ledelse består av to programfag: markedsføring og ledelse 1 og markedsføring og ledelse 2. Markedsføring og ledelse 2 bygger på markedsføring og ledelse 1.

Faget er strukturert i hovedområder som det er formulert kompetansemål for. Hovedområdene utfyller hverandre og må ses i sammenheng.

Oversikt over hovedområder:

Programfag

Hovedområder

Markedsføring og ledelse 1

Marked og målgrupper

Psykologi og kjøps­atferd

Situasjonsanalyse og markedsinformasjon

Konkurransemidlene

Organisasjon og ledelse

Markedsføring og ledelse 2

Situasjonsanalyse og markedsinformasjon

Konkurransemidlene

Personalutvikling og ledelse

Markeds­strategi og markedsplan­legging

Etikk og samfunns­ansvar

Side 2 Av 9

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!