Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter markedsføring og innovasjon

  • analysere forbrukeratferd i sammenheng med segmentering av målgrupper
  • vurdere sentrale konkurransevirkemidler i sammenheng med profilen og lønnsomheten til virksomheter
  • utvikle en forretningsidé og vurdere den i lys av bærekraftig utvikling
  • lage en enkel markedsplan og gjøre rede for valg av mål og virkemiddel
  • utforske hvordan teknologi og endringer i forbrukeratferd påvirker salg og servicerollen, og presentere tiltak og markedsføringsstrategier
  • lage en markedsføringskampanje og gjøre rede for valg av virkemidler
  • selge et produkt og gjøre rede for salgsprosessen
  • kjenne til og ta i bruk gjeldende regelverk for markedsføring og salg
  • beskrive administrative funksjoner og rutiner i en virksomhet og drøfte hvordan disse påvirker kvaliteten og servicenivået

Underveisvurdering

Standpunktvurdering