Musikk i perspektiv (MUS06‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter musikk i perspektiv 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- beskrive kjenneteikn og verkemiddel i musikkdøme frå ulike sjangrar, inkludert norsk og samisk folkemusikk
- reflektere over sentrale musikalske utviklingstrekk og funksjonane musikken har for individet og samfunnet
- drøfte den historiske betydninga til musikktradisjonar i demokratiske prosessar og for kulturell identitetsdanning
- drøfte rolla og betydninga til musikken for kjenslelivet, dei sosiale relasjonane og identiteten til menneske
- utforske og reflektere over korleis natur, menneske, ressursbruk og samfunn kjem til uttrykk i ulike musikkformer
- identifisere og beskrive elementa i musikken ved bruk av fagomgrep, med utgangspunkt i noterte og klingande musikkdøme
- memorere, utføre og setje ord på rytmiske og tonale element i musikk frå ulike sjangrar ved å bruke gehør
- lese notert musikk og notere musikalske element frå ulike sjangrar ved å bruke gehør
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i musikk i perspektiv 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bruker ferdigheiter i gehør og kunnskap om musikkteori til å utforske og formidle musikalske element og verkemiddel. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei undersøkjer og uttrykkjer forståing av ulike musikalske praksisar, og når dei reflekterer over korleis musikk er bygd opp, utøvd og brukt til ulike tider og i ulike kulturar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får arbeide med musikk frå ulike kontekstar og sjangerkulturar, åleine og saman med andre. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i musikalske praksisar, musikkanalyse og gehør i kontekst, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle praktiske og analytiske ferdigheiter, musikkteoretisk kunnskap og evna til å reflektere over rolla, funksjonen og utviklingstrekka til musikken.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter musikk i perspektiv 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i musikk i perspektiv 1 basert på kompetansen eleven har vist gjennom å bruke gehør, notasjon og musikkteoretisk kunnskap i analyse av musikk og gjennom å reflektere over rolla, funksjonen og utviklingstrekka til musikken i ulike kontekstar og sjangerkulturar.