Kjemi (KJE01‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter kjemi 1

  • forstå og bruke kjemisk terminologi og reglar for namnsetjing i fagleg kommunikasjon
  • planleggje og gjennomføre forsøk, estimere usikkerheit og vurdere feilkjelder, presentere resultat og argumentere for gyldigheita av resultat og konklusjonar
  • bruke informasjon frå sikkerheitsdatablad til å gjere vurderingar knytte til helse, miljø og sikkerheit i praktisk arbeid
  • bruke data, simuleringar og berekningar i tolkingar og til å trekkje konklusjonar
  • bruke modellar til å forklare observasjonar og kjemiske fenomen, og argumentere for kva som er styrkane og avgrensingane ved modellane
  • gjere greie for oppbygginga av periodesystemet og bruke kjerneladning og elektronkonfigurasjon til å forklare periodiske trendar
  • gjere greie for kjemisk binding som elektrostatiske krefter som verkar mellom partiklar, og bruke dette til å forklare molekylgeometri og strukturen i, samansetjinga av og eigenskapane ved organiske og uorganiske stoff
  • utforske og gjere berekningar på kjemiske reaksjonar og bruke observasjonar og teoretiske vurderingar til å identifisere reaksjonstype
  • gjere berekningar med ulike einingar for konsentrasjon og bruke stoffkonsentrasjon i vurderingar av vass- og luftkvalitet
  • gjennomføre volumetrisk og gravimetrisk titreranalyse og drøfte bruk av titreranalyse
  • gjere greie for samanhengen mellom oppbygginga av atomet og absorpsjons- og emisjonsspektera til ulike grunnstoff og bruke spektroskopiske metodar i kvalitativ og kvantitativ analyse
  • gjere greie for entalpi og bruke berekningar og forsøk til å utforske entalpiendringar i reaksjonar
  • gjere greie for kollisjonsteori og utforske faktorar som påverkar reaksjonsfart og kjemisk likevekt
  • utforske kor løyselege ulike stoff er, og gjere greie for kva betydning ladning, polaritet og temperatur har for kor løyselege stoffa er
  • gjere greie for omgrepa syre, base, protolyse og pH og utforske eigenskapane til sterke og svake syrer og basar
  • gjere greie for prinsipp for grøn kjemi og drøfte korleis bruk av prinsippa kan bidra til berekraftig utvikling
  • presentere kjemifagleg innhald frå ulike kjelder, kritiske vurdere kjeldene og bruke relevant teori til å drøfte innhaldet

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering