Breiddeidrett (IDR06‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter breiddeidrett 3
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utforske ulike aktivitetar og vise og vidareutvikle ferdigheiter i eit utval av desse
- reflektere over og bruke treningsformer, metodar og øvingar for å utvikle ferdigheiter i relevant basistrening knytte til nokre valde aktivitetar
- skape og vise rytmiske aktivitetar
- planleggje, gjennomføre og vurdere helsefremjande trening ut frå eigen helsetilstand og eigne føresetnader
- drøfte samanhengen mellom trening og helse
- reflektere over og utøve forpliktande samarbeid og respektfull åtferd
- bidra til å skape eit godt og inkluderande læringsmiljø
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i breiddeidrett 3. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget ved å vidareutvikle ferdigheiter i nokre aktivitetar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget ved å planleggje, gjennomføre og vurdere helsefremjande trening og ved å drøfte korleis denne treninga påverkar helsa.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å leggje til rette for varierte arbeidsformer og oppgåver som opnar for at ferdigheiter, kompetanse og fagleg forståing hos elevane kan komme til syne på ulike måtar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i ei allsidig idretts- og treningsverd, slik at dei kan utforske denne og skape noko eige. Elevane skal dessutan få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å halde fram med å øve også når treninga ikkje gir den ønskte prestasjons- og ferdigheitsutviklinga.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter breiddeidrett 3. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i kjende og ukjende situasjonar. Læraren skal setje karakter i breiddeidrett 3 basert på kompetansen eleven har vist ved å delta aktivt i undervisninga. Allsidig fysisk aktivitet og varierte arbeidsmåtar og vurderingsformer skal bidra til at eleven får eit godt høve til å vise den samla kompetansen sin innanfor kompetansemåla.