Breiddeidrett (IDR06‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter breiddeidrett 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utforske ulike aktivitetar og utvikle og vise ferdigheiter i eit utval av desse
- bruke treningsformer, metodar og øvingar for å utvikle ferdigheiter i basistrening som er relevante for nokre utvalde aktivitetar
- utforske og bruke leik og rytmiske aktivitetar som trening
- planleggje og praktisere helsefremjande trening ut frå eigen helsetilstand og eigne føresetnader
- gjere greie for samanhengen mellom trening og eiga helse
- utøve forpliktande samarbeid og respektfull åtferd
- byggje gode relasjonar og bidra til eit godt læringsmiljø
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i breiddeidrett 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å utforske eit allsidig utval aktivitetar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse gjennom å planleggje og praktisere helsefremjande trening og gjennom å gjere greie for korleis denne treninga påverkar helsa.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å leggje til rette for varierte arbeidsformer og oppgåver som opnar for at ferdigheiter, kompetanse og fagleg forståing hos elevane kan komme til syne på ulike måtar.Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i dei fysiske aktivitetane, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Undervegsvurderinga skal bidra til at elevane forstår formålet med å utforske og gjennomføre trening etter beste evne, og at dei forstår at forventning om framgang i faget må sjåast i samanheng med høvet til å øve. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle ferdigheiter og kunnskap.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter breiddeidrett 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i breiddeidrett 2 basert på kompetansen eleven har vist ved å delta aktivt i undervisninga. Allsidig fysisk aktivitet og varierte arbeidsmåtar og vurderingsformer skal bidra til at eleven får eit godt høve til å vise den samla kompetansen sin innanfor kompetansemåla.