Bunadtilverkarfaget - modulstrukturert opplæring for vaksne (BUN05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter saum og tilverking
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige arbeid
- vurdere og utføre reparasjonar og omsaum på bunader
- ta mål, tilpasse mønster, prøve inn og tilpasse nye og eldre bunader til kunde
- anvende teknikkar for handsaum og maskinsaum og gjere greie for kva for teknikk som skal nyttast i den aktuelle bunaden og på tekstilt tilbehøyr
- nytte angitt syrettleiing for bunader, bunadsskjorter og tekstilt tilbehøyr
- nytte presse- og stiveteknikkar og før- og etterbehandlingsmetodar tilpassa materiale og bruksområde
- anvende dei mest utbreidde broderiteknikkane for bunader og bunadsskjorter
- velje og bruke tekstilar i ulike veveteknikkar i tilverking av ein bunad og gjere greie for korleis ulike val kan påverke kvaliteten og haldbarheita til bunaden
- tolke og bruke samansette måleiningar i praktiske samanhengar og velje eigna måleining (Henta frå læreplan i matematikk P)
- gjere greie for korleis val av materialar, teknikkar og maskiner kan sikre ei etisk og berekraftig produksjon (Henta frå læreplan i vg2 søm og tekstilhåndverk)
- gjere greie for korleis gjenbruk, avfallshandtering og val av materialar kan bidra til ei berekraftig produksjon (Henta frå læreplan i vg2 søm og tekstilhåndverk)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderingen skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen saum og tilverking når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen saum og tilverking. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over eiga fagleg utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i modulen. Kompetansemåla i alle modulane skal forståst i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha ei midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i saum og tilverking. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
