Vg2 kjøretøy (KJT02‑03)
Kompetansemål og vurdering

Eksempler på sammenhenger

Forklaring

Kompetansemål etter dokumentasjon og kvalitet

  • kommunisere med kunder og forklare hva god kundebehandling innebærer
  • bruke databaserte verkstedsstyringssystemer for arbeidsplanlegging, vedlikeholdsplanlegging og lagerstyring
  • beskrive og reflektere over vareflyten fra leverandør til gjenvinning eller destruksjon, ved hjelp av prinsipper for logistikk
  • kvalitetssikre arbeidet ved hjelp av aktuelle prosedyrer og rutiner og gi fullstendig dokumentasjon på utført arbeid
  • innhente tekniske opplysninger til vedlikehold, feilsøking og reparasjon av ulike typer kjøretøy
  • gjøre rede for gjeldende lover og reguleringer for verksteder og kjøretøy
  • følge rutiner for registrering og varsling av avvik og reflektere over konsekvenser ved avvik
  • behandle spesialavfall og gjøre rede for krav til avfallshåndtering
  • drøfte hvilke krav og forventninger som stilles til et likeverdig og inkluderende yrkesfellesskap, og beskrive hvilke plikter og rettigheter arbeidsgiveren og arbeidstakeren har i arbeidslivet

Underveisvurdering

Standpunktvurdering