Idrett og samfunn (IDR03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- diskutere og forstå verdigrunnlaget for idretten
- utarbeide og vurdere problemstillingar knytte til idrett og menneskesyn
- drøfte kva eigenverdien og nytteverdien av idretten har å seie for individet og samfunnet
- forklare hovudtrekk ved den historiske utviklinga av idretten fram til i dag
- gjere greie for utviklinga av dei moderne olympiske leikane fram til i dag
- drøfte korleis barne- og ungdomsidrett bør drivast
- drøfte betydninga idrettsanlegg har for individet og samfunnet
- forklare korleis idretten blir organisert, finansiert og leidd på ulike nivå og i ulike kultura
- vurdere rolla til media i idretten
- reflektere over korleis idretten kan bidra til miljømedvit og berekraftig utvikling
- diskutere betydninga av fysisk aktivitet for eiga helse og eigen identitet og for samfunnet
- diskutere problemstillingar rundt kjønnsroller og kroppssyn i idretten
- drøfte aktuelle idrettspolitiske tema
- forstå kor pålitelege kjelder er, og metodar for innhenting av informasjon
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i idrett og samfunn. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei drøftar problemstillingar knytte til verdiane og normene, etikken og moralen i idretten. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei forstår samanhengar og spenningsforhold mellom idrett, individ og samfunn.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte munnlege, skriftlege og praktiske oppgåver. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira når det gjeld å drøfte idrettsfaglege problemstillingar, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å løyse faglege spørsmål og bruke relevante kjelder til å reflektere over faget.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i idrett og samfunn ved avslutninga av opplæringa. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i idrett og samfunn basert på kompetansen eleven har vist ved å sjå samanhengar mellom idrett og samfunn og gjennom å diskutere og reflektere over faglege spørsmål.