Læreplan i drama og rytmikk for hørselshemmede (MUS3-01)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Etter 4. årstrinn

Drama

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • eksperimentere med miming og samtale om forskjellen mellom miming og tegnspråk
  • dramatisere enkle handlingsforløp alene og sammen med andre
  • improvisere dans og bevegelse og samtale om hvordan dette kan illustrere et musikalsk forløp
  • lage dramatiseringer med bilde- og lydillustrasjoner ut fra egne tekster

Rytmikk

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • eksperimentere med kreativ bruk av tegnspråk, tegnspråkpoesi, visualisert sang og rytmeinstrument i enkle samspill
  • delta i framføring med tegnspråkpoesi, visualisert sang, samspill, dans og drama
  • danse et utvalg norske og internasjonale folkedanser
  • holde en jevn puls i ulike tempi
  • imitere og improvisere over enkle rytmer og lyder
  • gjenkjenne og navngi sentrale blåse-, strenge- og slagverkinstrumenter

Refleksjon

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • samtale om ulike former for tegnspråkpoesi
  • delta i samtaler om likheter og ulikheter mellom kroppsspråk, miming og tegnspråk
  • gjenkjenne og beskrive de dramatiske grunnelementene agering, bevegelse, dynamikk og bruk av tid og rom
  • gjøre rede for egne opplevelser med teater, dans og musikk
  • samtale om norsk, samisk og andre kulturers uttrykksformer som teater, dans og folkemusikk
  • delta i samtaler om hva som er særegne trekk ved enkelte musikksjangere

Side 7 Av 10

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!