Vg3 produksjonsteknikkfaget (PRT03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere arbeidsoppgåver ut frå produksjonsordrar, kvalitetskrav og gjeldande retningslinjer
- gjennomføre ein risikoanalyse, reflektere over resultatet, registrere avvik og foreslå tiltak
- utarbeide og bruke ein produksjonsplan ut frå ein produksjonsordre
- gjennomføre oppstarts- og nedstengingsprosedyrar på produksjonsmaskiner og -utstyr og stille inn produksjonsparametrar
- setje i drift og optimalisere produksjonsprosessen ut frå omsynet til effektivitet og berekraftig ressursutnytting
- vurdere produksjon og omstilling knytt til forbetring, lønnsemd og miljø
- behandle biprodukt i tråd med systemet i bedrifta for kjeldesortering og avfallshandtering
- registrere produksjonsdata i produksjonsstyringssystemet i bedrifta
- tolke og bruke kvalitetsstyringssystemet i bedrifta og gjennomføre kvalitetstestar og kvalitetskontrollar
- gjere greie for organiseringa av og dei etiske retningslinjene til bedrifta og utføre arbeid i tråd med helse- til bedrifta, miljø- og sikkerheitsreglar
- gjennomføre førebyggjande vedlikehald, inspeksjonar og feilsøking etter instruks og rapportere feil og avvik
- gjennomføre og dokumentere periodisk vedlikehald etter spesifikasjonane til leverandøren og interne prosedyrar
- reflektere over korleis vala bedrifta tek knytte til produksjonsprosessen kan påverke berekrafta til bedrifta og samfunnet
- gjere greie for partssamarbeidet i bedrifta og reflektere over pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren og over kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 produksjonsteknikkfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren og lærlingane skal vere i dialog om utviklinga til lærlingane i vg3 produksjonsteknikkfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.