Vg3 kokkfaget (KOK03‑02)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål

  • planleggje, gjennomføre, dokumentere og vurdere produksjon og presentasjon av menyar og måltid ut frå høve, råvaretilgang, tradisjonar og trendar
  • gjennomføre mottakskontroll og lagerrullering og vurdere samanhengen mellom kvalitet, vareflyt, svinn og ressursutnytting
  • sikre trygg matproduksjon gjennom å praktisere god personleg hygiene, produksjonshygiene og næringsmiddelhygiene, i samsvar med rutinane og regelverket til verksemda, og gjere greie for konsekvensar av avvik
  • forstå og arbeide i tråd med kvalitetssystem og reflektere over kor viktig dette arbeidet er for verksemda, kundane og samarbeidspartnarane
  • planleggje og produsere ulike kalde og varme forrettar, hovudrettar, dessertar og tilbehøyr og grunngi val av råvarer, metodar og mengder
  • utvikle komplette måltid og menyar og reflektere over korleis dette kan bidra til matglede og gode måltidsopplevingar
  • nytte og tilarbeide ulike animalske, marine og vegetabilske råvarer og ta omsyn til ressursutnytting og berekraft
  • nytte eigna råvarer og tillagingsmetodar i utvikling av måltid som tek omsyn til sensorisk og ernæringsmessig kvalitet
  • lage og ordne til mat og drikke tilpassa ulike krav og behov, allergiar og intoleransar og gjere greie for råvareval og tillagingsmetodar
  • lage til lokale, samiske og norske spesialitetar og reflektere over korleis faget kan bidra til at mattradisjonar blir varetekne og førte vidare
  • nytte kreativitet og fagkunnskap ved utvikling av oppskrifter og tillaging av rettar og reflektere over samspelet mellom råvarer, metodar og teknologi
  • nytte emballerings- og lagringsmetodar og gjere greie for korleis dette påverkar kvalitet og ressursutnytting
  • følgje krav og rutinar for merking og sporing og gjere greie for konsekvensar ved avvik
  • utvikle fagidentitet gjennom å bruke faguttrykk og tileigne seg kunnskap og kommunisere presist og forståeleg i samhandling med kollegaer, gjester og samarbeidspartnarar
  • utvikle faglege ferdigheiter, arbeide effektivt og reflektere over tiltak som kan bidra til innovasjon og forbetringsarbeid i verksemda
  • reflektere over korleis ønskte og uønskte mikroorganismar kan påverke råvarer, halvfabrikat og ferdigvarer, og gjere greie for tiltak for å styre førekomsten
  • gjere greie for og følgje rutinar for skadedyrnedkjemping i verksemda
  • bruke verktøy, maskiner og utstyr på ein kvalifisert måte, utføre førebyggjande dagleg vedlikehald av maskiner og utstyr og gjere greie for konsekvensar ved avvik
  • følgje rutinar og reglar for helse, miljø og sikkerheit, bruke verneutstyr, jobbe ergonomisk rett, utføre førstehjelp og bidra til eit trygt og inkluderande arbeidsmiljø
  • gjere greie for rammevilkår, lover og forskrifter og forklare kva rolle tilsynsmaktene har overfor verksemda
  • gjere greie for faktorar som påverkar dei økonomiske resultata til verksemda, og gjennomføre enkle kalkulasjonar i produksjon, sal og servering av mat og drikke
  • gjere greie for og handtere avfall i verksemda og reflektere over korleis avfall og utslepp påverkar miljøet
  • reflektere over korleis samhandling i eit fagleg og kollegialt yrkesfellesskap kan fremje likeverd og likestilling
  • beskrive måla og historia til verksemda og reflektere over korleis dette påverkar den daglege drifta
  • gjere greie for organiseringa av verksemda, rettane og pliktene til arbeidstakaren og arbeidsgivaren, korleis partane i arbeidslivet samarbeider, og korleis dette bidreg til å utvikle eit betre arbeidsliv

Undervegsvurdering