Lederutvikling 2
Ledelsesteori
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- vurdere etiske og moralske sider ved det å være trener, leder eller dommer
- drøfte betydningen av god kommunikasjon og coaching i ledelsesarbeid
- drøfte sentrale psykologiske faktorer ved det å være leder
- gjøre rede for betydningen av entreprenørskap til bruk ved ulike prosjekter og arrangement
Ledelse i praksis
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- praktisere som trener, leder eller dommer i en valgt idrettsaktivitet i lokalmiljøet
- kommunisere med utøvere, ledere og aktuelle samarbeidspartnere
- anvende entreprenørskap i tilknytning til ledelse i praksis
- mestre bruk av tekniske hjelpemidler i arbeidet med ledelse i praksis
- drøfte og vurdere erfaringer fra ledelsesarbeidet
Arrangement
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne- planlegge, gjennomføre og vurdere arrangement i lokalmiljøet og kunne bruke entreprenørskap i dette arbeidet
Side 8 Av 9